Системи комп’ютерної математики як засіб візуалізації при вивченні векторного аналізу
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/710645/
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/848 |
|
Title |
Системи комп’ютерної математики як засіб візуалізації при вивченні векторного аналізу
Computer Mathematics Systems as a visualization tool in the course of vector analysis studying |
|
Creator |
Віхрова, О.В.
Слюсаренко, М.А. Зінонос, Н.О. |
|
Subject |
004.4 Software
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques ) 378 Higher education. Universities. Academic study 51 Mathematics 53 Physics |
|
Description |
Computer mathematics system (CMS) “Mathematica” makes realistic for students and educators to create rich open-ended interactive educational content. The purpose of the study is to the disclosure of the possibilities of using CMS Mathematica and the feasibility of its use in the course of vector analysis studying. Objectives of the study: to substantiate the methodical features of the use of computer mathematics systems as a means of visualization of scalar and vector fields in the course of vector analysis studying. Object of research: the teaching process to study vector analysis of “Physics” specialty students. Subject of research: CMS Mathematica as a means of visualization of educational material in the course of vector analysis studying. Methods of research: analysis of scientific and methodological literature, scientific publications devoted to CMS. The results of the study: the validity of the use of Mathematica CMS in the course of vector analysis studying was substantiated. Main conclusions and recommendations: using CMS Mathematica as an auxiliary tool for visualizing study material, allows you to improve the quality of its mastering in the course of vector analysis studying.
Мета дослідження: розкриття можливостей застосування системи комп’ютерної математики (СКМ) Mathematica та доцільності її використання при вивченні векторного аналізу. Завдання дослідження: обґрунтувати методичні особливості використання систем комп’ютерної математики як засобу візуалізації скалярних та векторних полів при вивченні курсу векторного аналізу. Об’єкт дослідження: процес навчання векторного аналізу студентів спеціальності «Фізика». Предмет дослідження: СКМ Mathematica як засіб візуалізації навчального матеріалу при вивченні векторного аналізу. Методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури, наукових публікацій, присвячених СКМ. Результати дослідження: обґрунтовано доцільність використання СКМ Mathematica при вивченні векторного аналізу. Основні висновки і рекомендації: використання СКМ Mathematica як допоміжного інструменту при вивченні векторного аналізу для візуалізації навчального матеріалу дозволяє покращити якість його засвоєння. |
|
Publisher |
Видавничий центр ДВНЗ «Криворізький національний університет»
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/710645/1/261-268_VikhrovaSliusarenkoZinonos.pdf
- Віхрова, О.В. (orcid.org/0000-0003-3046-0801 <http://orcid.org/0000-0003-3046-0801>), Слюсаренко, М.А. and Зінонос, Н.О. (2018) Computer Mathematics Systems as a visualization tool in the course of vector analysis studying New computer technology (16). pp. 261-268. ISSN 2309-1460 |
|