Поняттєвий апарат медіаосвітньої сфери
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/23927/
http://www.gileya.org/index.php?ng=library&cont=long&id=154 |
|
Title |
Поняттєвий апарат медіаосвітньої сфери
Conceptual apparatus of the media education sphere Понятийный аппарат медиаобразовательной сферы |
|
Creator |
Ісаєнко, Олександр Олександрович
|
|
Subject |
Index Copernicus
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН) |
|
Description |
Представлено предметний аналіз основних категорій і понять медіаосвітньої сфери: медіакультура, медіаосвіта, медіаграмотність, критичне мислення, медіакомпетентність, вміщених у наукових фахових публікаціях, з метою визначити і з’ясувати їхнє змістове навантаження, сутнісні характеристики та головні ознаки. За результатами дослідження можемо констатувати, що медіаосвітня сфера є вкрай важливою, особливо для підростаючого покоління, оскільки вона формує світоглядну позицію, ціннісні характеристики індивіда, критичне сприйняття медіасвіту, забезпечує захист від шкідливого медіавпливу та інших загроз і ризиків, що несуть численні медіатексти, дає можливість оцінювати, створювати і передавати медіаповідомлення у різноманітних формах і жанрах, а також аналізувати складні процеси соціокультурного і політичного контексту функціонування медіа в суспільстві, розумітися на кодових і репрезентативних системах, що використовують медіа.
A substantive analysis of the main categories and concepts of the media education sphere is presented: media culture, media education, media literacy, critical thinking, media competence, contained in scientific publications, in order to identify and find out their content load, essential characteristics and main features. According to the results of the study, we can state that the media education sphere is extremely important, especially for the younger generation, as it shapes the outlook, the value characteristics of the individual, the critical perception of the media, protects against harmful media influences and other threats and risks bearing numerous media texts, makes it possible to evaluate, create and transmit media messages in various forms and genres, as well as to analyze complex processes of the sociocultural and political context of the operation of honey and in society, to understand the code and representative systems that use the media. Представлен предметный анализ основных категорий и понятий медиаобразовательной сферы: медиакультура, медиаобразование, медиаграмотность, критическое мышление, медиакомпетентность, опубликованных в научных работах, с целью определить и выяснить их смысловую нагрузку, сущностные характеристики и основные признаки. По результатам исследования можно констатировать, что медиаобразовательная сфера является крайне важной, особенно для подрастающего поколения, поскольку она формирует мировоззренческую позицию, ценностные характеристики индивида, критическое восприятие мира медиа, обеспечивает защиту от вредного медиавлияния и других угроз и рисков, которые несут многочисленные медиатексты, дает возможность оценивать, создавать и передавать медиасообщения в различных формах и жанрах, а также анализировать сложные процессы социокультурного и политического контекста функционирования медиа а в обществе, разбираться в кодовых и репрезентативных системах, использующихся в медиа. |
|
Publisher |
Видавництво "Гілея"
|
|
Date |
2018-01-29
|
|
Type |
Стаття
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/23927/1/O_Isaienko_Gileya_128_2018.pdf
Ісаєнко, Олександр Олександрович (2018) Поняттєвий апарат медіаосвітньої сфери Гілея: науковий вісник. Збірник наукових праць, 128 (128). с. 103-106. ISSN 2076-1554 |
|