К организации среды персонализации в системах электронного обучения
eKMAIR
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
К организации среды персонализации в системах электронного обучения
|
|
Creator |
Бублик, Владимир
Горностай, Мария |
|
Subject |
персонализация
системы предоставления рекомендаций |
|
Description |
Personalized support for users becomes very important and integral part of many information systems. It al-lows proposing to a user courses or news which the user may be interested in. Personalization makes information systems more user-friendly, increases their popularity, users more often come back to such systems and generally users 'satisfaction increases. This paper provides comprehensive overview of recommender systems applicable for e-Learning, their architecture. It shows role of personalization for e-Learning and opportunities which can be covered by this technique. The work describes types of recommender systems and the ways they can be used in e-Learning; data-mining algorithms and methods are provided. Ways of their optimization for e-Learning environment which allow decreasing recommendation time and increasing recommendation quality are shown. A hybrid personalization system for e-Learning environment has been proposed. Key words: personalization, recommender systems.
В статье рассмотрены системы персонализации, применимые к электронному обучению, цели их использования. Проанализированы современные системы предоставления рекомендаций. Построена система предоставления рекомендаций для электронного обучения, которая включает три типа систем. Рассмотрены элементы архитектуры систем электронного обучения, необходимые для под-держания персонализации. |
|
Date |
2009-10-13T12:28:52Z
2009-10-13T12:28:52Z 2008 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Бублик В. В. К организации среды персонализации в системах электронного обучения / Владимир Бублик, Мария Горностай // Current research on ist and science. - 2008. - С. 87-92.
http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/348 |
|
Language |
ru
|
|
Relation |
Current research on ist and science. - 2008.
|
|