Запис Детальніше

К организации среды персонализации в системах электронного обучения

eKMAIR

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title К организации среды персонализации в системах электронного обучения
 
Creator Бублик, Владимир
Горностай, Мария
 
Subject персонализация
системы предоставления рекомендаций
 
Description Personalized support for users becomes very important and integral part of many information systems. It al-lows proposing to a user courses or news which the user may be interested in. Personalization makes information systems more user-friendly, increases their popularity, users more often come back to such systems and generally users 'satisfaction increases. This paper provides comprehensive overview of recommender systems applicable for e-Learning, their architecture. It shows role of personalization for e-Learning and opportunities which can be covered by this technique. The work describes types of recommender systems and the ways they can be used in e-Learning; data-mining algorithms and methods are provided. Ways of their optimization for e-Learning environment which allow decreasing recommendation time and increasing recommendation quality are shown. A hybrid personalization system for e-Learning environment has been proposed. Key words: personalization, recommender systems.
В статье рассмотрены системы персонализации, применимые к электронному обучению, цели их использования. Проанализированы современные системы предоставления рекомендаций. Построена система предоставления рекомендаций для электронного обучения, которая включает три типа систем. Рассмотрены элементы архитектуры систем электронного обучения, необходимые для под-держания персонализации.
 
Date 2009-10-13T12:28:52Z
2009-10-13T12:28:52Z
2008
 
Type Article
 
Identifier Бублик В. В. К организации среды персонализации в системах электронного обучения / Владимир Бублик, Мария Горностай // Current research on ist and science. - 2008. - С. 87-92.
http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/348
 
Language ru
 
Relation Current research on ist and science. - 2008.