Формування змісту навчання мережних сервісів Інтернет у закладах загальної середньої освіти – сучасне бачення
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/710699/
|
|
Title |
Формування змісту навчання мережних сервісів Інтернет у закладах загальної середньої освіти – сучасне бачення
Формирование содержания обучения сервисам Интернет в учреждениях общего среднего образования – современное видение Formation of the content of education Internet services for teaching computer science in secondary school |
|
Creator |
Лапінський, В.В.
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.02 General questions of didactics and method 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті викладено підходи до формування змісту навчання мережних сервісів Інтернет та подано його короткий опис. Формування змісту виконувалося з урахуванням специфіки освітнього процесу загальноосвітніх навчальних закладів України та результатів опитування вчителів. У процесі добору змісту навчання та способів його подання в освітньому процесі використовувалися як відомості щодо сучасного стану мережних засобів, так і вимоги щодо необхідності формування у суб’єктів навчання компетентностей, необхідних для наступного освоєння ними новостворених апаратно-програмних реалізацій сервісів, які вже існують, та новостворюваних. Виокремлено необхідність посилення фундаментальних складників змісту й результатів навчання як запоруки формування здатності до самонавчання. The article outlines the approaches to the formation of the content of the study of Internet network ser-vices and presents a brief description of it. Formation of the content was carried out taking into account the specific features of the educational process in general educational institutions in Ukraine and the results of investigation of teacher’s opinions. In the process of selecting the content of training and ways of presenting it in the educational pro-cess, both information about the current state of network resources was used, as well as the requirement of the need for the subjects of training to develop the competencies necessary for their subsequent mastering of new hardware and software implementations of services that already exist and newly created. The need to strengthen the fundamental components of the content and learning outcomes as a pledge of the formation of self-learning ability is emphasized. В статье изложены подходы к формированию содержания изучения сетевых сервисов Интернет и представлено его краткое описание. Формирование содержания выполнялось с учетом специфики образовательного процесса общеобразовательных учебных заведений Украины и результатов опроса учителей. В процессе отбора содержания обучения и способов его представления в образовательном процессе использовались как сведения о современном состоянии сетевых средств, так и требование необходимости формирования у субъектов обучения компетенций, необходимых для последующего освоения ими новых аппаратно-программных реализаций сервисов, которые уже существуют, и вновь созданных. Выделены необходимость усиления фундаментальных составляющих содержания и результатов обучения как залог формирования способности к самообучению. |
|
Publisher |
ФОП Вероцький С.В.
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/710699/1/CSF_01_18_40-45.pdf
- Лапінський, В.В. (orcid.org/0000-0002-2832-4774 <http://orcid.org/0000-0002-2832-4774>) (2018) Formation of the content of education Internet services for teaching computer science in secondary school Комп'ютер у школі та сім'ї, 1 (145). pp. 40-46. ISSN 2307-9851 |
|