Запис Детальніше

«Володимирські Атени» XVII — початку XVIII ст.: від катедральної школи до єпархіальної семінарії

eKMAIR

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title «Володимирські Атени» XVII — початку XVIII ст.: від катедральної школи до єпархіальної семінарії
 
Creator Скочиляс, Ігор
 
Subject Київська митрополія
Парафіяльні школи
катедральні школи
семінарії у Володимирі
засади та навчальна програма семінарії
«Регули»
 
Description Стаття присвячена аналізові найдавнішої збереженої програми семінарійного навчання в Україні — «Regulae el leges ab alumnis Vladimiriensibus observandae» 1715 року. Діяльність культурно-освітнього осередку у Володимирі-Волинському («Володимирських Атенах») протягом XVII—XVIII cm. відображає ширші тенденції в тогочасному розвиткові Київської митрополії. їхньою особливістю була поступова, однак незворотна конфесіоналізація богословської освіти як в Унійній, так і Православній церквах, що відбувалася в контексті «віднайдення» й «конструювання » русинами свого християнського етосу. Релігійна та, почасти, культурна програма Володимирської єпархіальної семінарії виразно вказує на інтенсивний процес формування в українсько-білоруських землях нової конфесійної моделі Slavia Unita. Ця модель була покликана легітимізувати
ті культурні, соціальні й релігійні інновації в Київській унійній митрополії, які кодифікував Замойський провінційний собор 1720 р. та які можна окреслити поняттям руське унійне оновлення (відродження). Запропонований у статті концепт може бути корисний для деконструкції «чорної легенди» минулого України доби Руїни, порівняльного аналізу соціокультурного розвитку «Унійної Руси-України» й Гетьманату (зокрема за часів Івана Мазепи) та зіставлення едукаційної моделі Києво-Могилянської колегії й освітніх проектів русинів-уніатів.
 
Date 2015-11-25T16:42:32Z
2015-11-25T16:42:32Z
2009
 
Type Article
 
Identifier Скочиляс Ігор. «Володимирські Атени» XVII — початку XVIII ст.: від катедральної школи до єпархіальної семінарії / Ігор Скочиляс // Київська Академія. - 2009. № 7. - С. 54-73
http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/7350
 
Language ua