Запис Детальніше

The influence of political talk radio on the political attitudes of different segments of the american audience

eKMAIR

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title The influence of political talk radio on the political attitudes of different segments of the american audience
Вплив політичних радіо-ток-шоу на різні категорії американської аудиторії
 
Creator Leukhina, A.
 
Subject political talk radio
the political attitudes
the american audience
influence
 
Description Проводиться порівняльний аналіз демографічних характеристик постійних та нерегулярних слухачів політичних радіо-ток-шоу. Автор розглядає причини і мотивації слухачів, які беруть участь в таких програмах, на основі теорії прямого впливу й теорії задоволення споживача. Автор показує особливості впливу на аудиторію в залежності від тривалості та періодичності прослуховування політичних радіо-ток-шоу-програм
This article contains analysis of the political talk radio influence on its audience. Comparisons are dra wn between regular listeners and non-listeners of the political talk radio shows. Demographic description of these two groups is given. R easons for listening and participa ting in the talk sho ws are explored and analyzed in rela tion to the hypodermic theory and the theory of gratifying users. It is suggested that the exposure to political talk radio determines the extent of influence on the audience
Ця стаття містить аналіз впливу політичних радіо-ток-шоу-програм на їхніх слухачів.
 
Date 2016-12-07T19:54:35Z
2016-12-07T19:54:35Z
2000
 
Type Article
 
Identifier Leukhina A. G. The influence of political talk radio on the political attitudes of different segments of the american audience / A. G. Leukhina // Наукові записки НаУКМА. - 2000. - Т. 18 : Соціологічні науки. - С. 34-38.
http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/10022
 
Language en
 
Relation Наукові записки НаУКМА: Соціологічні науки