Запис Детальніше

Broadening students' communicative competence in professional English

eKMAIR

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Broadening students' communicative competence in professional English
Розширення комунікативної компетенції студентів з професійної англійської мови
 
Creator Grishkova, Raisa
 
Subject students'
communicative
competence
professional English
розширення
комунікативна
компетенція студентів
професійна англійська мова
 
Description The article deals with the problem of broadening students' communicative competence in the
process of teaching professional English. Key components of communicative competence are
grammatical competence, sociolinguistic competence, and strategic competence. Four major
types of communicative exercises, which are used for teaching both general and professional
English are described in the article. They are personal (cognitive) or social (interactive) and
closed or open. It is also stressed that competence in oral communication is best achieved
through interaction in a friendly, relaxed atmosphere.
In conclusion the confidence factor is highly esteemed by the author. Practice in teaching
professional English shows that self-confidence is assumed to have a great influence in
successful learning. It can be a crucial factor in the learner's ability to overcome occasional
setbacks or minor mistakes in the process of broadening communicative competence in
professional English.
У статті йдеться про розширення комунікативної компетенції
студентів у процесі навчання професійної англійської мови. Ключовими
компонентами комунікативної компетенції є граматична, соціолінг-
вістична та стратегічна компетенції. В статті описано чотири
головні типи комунікативних вправ, які використовуються для
навчання як загальної, так і професійної англійської мови. Це особистісні
(пізнавальні) чи суспільні (інтерактивні) та закриті чи відкриті
вправи. Підкреслюється, що компетенція в усному спілкуванні найбільш
результативно формується в процесі співпраці в дружній релаксованій
атмосфері.
У висновках автором високо оцінюється роль самооцінки та
формування у студентів впевненості в собі. Практика навчання
професійно спрямованої англійської мови свідчить, що впевненість в собі
може стати вирішальним фактором в опануванні іноземної мови.
 
Date 2016-12-30T18:37:53Z
2016-12-30T18:37:53Z
2001
 
Type Article
 
Identifier Grishkova R. O. Broadening students' communicative competence in professional English / R.O. Grishkova. - К. : Видавничий дім "КМ Академія", 2001. // Наукові записки НаУКМА, Т. 19 (2001): Спеціальний випуск, Ч. 1. - с. 61-63.
http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/10665
 
Language en
 
Relation Наукові записки: Спеціальний випуск