Запис Детальніше

Формування готовності вчителів-філологів до проведення дослідницької роботи з учнями старшої школи як психолого-педагогічна проблема

eKMAIR

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Формування готовності вчителів-філологів до проведення дослідницької роботи з учнями старшої школи як психолого-педагогічна проблема
The formation of preparedness of teachers-philologists to carry out the research work with students of the secondary school as psychological and pedagogical problem
 
Creator Заїка, А.
Боднар, Алла
 
Subject готовність
дослідницька робота
ознаки готовності до дослідницької роботи
психолого-педагогічні особливості готовності до дослідницької роботи вчителів-філологів
preparedness
research work
features of preparedness to the research work
psychological and pedagogical peculiarities of preparedness of teachers-philologists to research work
 
Description The article regards the ways of preparing teachers-philologists to carry out the research work with
students of the secondary school. It examines the features and distinctive peculiarities of this process as a
psychological and pedagogical problem.
Preparation of future philologist to carry out research work with students of the secondary school is
considered as a multicomponent process. It includes a definite level of development of personal, professional
and research qualification of a future philologist. This process must ensure the effectiveness of pedagogical
and research work. One of the main goals of this process should be preparation of future philologists to
carry out the research work with students of the secondary school. In this research we characterize the
personality of a philologist as a well-educated, intelligent, creative person who is informed of the literature
development. A philologist obtains the skills to pass the moral and aesthetic conceptions through literature
and the skills to understand the peculiarities of the variety of literature works.
The peculiarities of pedagogical diagnostics, which is one of the main tasks at moderns schools, is also
considered in the article. It is a kind of practice of revealing of the quality of the educational activity. The
pedagogical diagnostics can also have theoretical and research aim to improve the above mentioned
practice. The knowledge of methods of pedagogical diagnostics becomes a norm for every teacher in
conditions of implementation of new pedagogical technologies. Thus, pedagogical diagnostics is one of the
main parts of the educational process of the modern secondary school. The experience of modern schools
functioning, for which the research work is one of the key components of their activity, proves the effectiveness
of formation of a creative potential of both a teacher and a student.
У статті проаналізовано шляхи формування готовності вчителів-філологів до проведення
дослідницької роботи з учнями старшої школи. Розглянуто ознаки та характерні особливості цього
процесу як психолого-педагогічної проблеми.
 
Date 2017-01-17T11:04:06Z
2017-01-17T11:04:06Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Заїка А. Ю. Формування готовності вчителів-філологів до проведення дослідницької роботи з учнями старшої школи як психолого-педагогічна проблема / Заїка А. Ю., Боднар А. Я. // Наукові записки НаУКМА : Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота. - 2016. - Т. 188. - С. 22-26.
http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/10826
 
Language ua
 
Relation Наукові записки НаУКМА: Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота