Запис Детальніше

RATING AS ASSESSMENT TOOL OF QUALITY AND COMPETITIVENESS OF UNIVERSITY

Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title RATING AS ASSESSMENT TOOL OF QUALITY AND COMPETITIVENESS OF UNIVERSITY
РЕЙТИНГИ ЯК ІНСТРУМЕНТ ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ТА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ УНІВЕРСИТЕТУ
 
Creator Buinytska, Oksana; Київський університет імені Бориса Грінченка,
Hrytseliak, Bohdan; Київський університет імені Бориса Грінченка
Smirnova, Valeriia; Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Subject university rating; open educational and informational environment; Webometrics; profile of a scientist; quality of education; openness
рейтинг університетів; відкрите освітньо-інформаційне середовище; Webometrics; профіль науковця; якість освіти; відкритість
 
Description The main tasks of the modern university are to increase the quality of educational services and to step up activities in the international educational space. One way related to providing quality education, creating an open information and educational environment through which participants of educational process receive open access to resources from any point and at any convenient time. Openness and publicity activities of the university contributes to its competitiveness, i.e. its rating among higher education institutions, including born healthy competition that fosters competitiveness training specialists. The article analyzes the methodology, relationship and position Borys Grinchenko Kyiv University in the most authoritative international and Ukrainian ratings: Academic Ranking of World Universities (ARWU), QS World University Rankings, Times Higher Education, Webometrics Ranking of World Universities, Ukrainian Rating institutions of higher education by Scopus indicators, «Top-200 Ukraine», Consolidated ranking of universities in Ukraine, Transparency rating of universities (CEDOS), «Bibliometric of Ukrainian science». The indexes and tendencies of Borys Grinchenko Kyiv University on the key ratings and their influence on the quality of education are researched. Discovered mutual performance rating among themselves, including ranking on indicators of performance in Scopus on indicators of Openness and Excellence of Webometrics rating and the rating «Bibliometric of Ukrainian science»; Direct effect of Transparent ranking: Top Universities by Google Scholar Citations on the Webometrics rating. The article describes the ways of influencing on the main indicators of the University's activities in order to increase the positions in international and native ratings and, accordingly, the competitiveness of the University in the educational space. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.1632
Основними завданнями сучасного університету є підвищення рівня якості освітніх послуг та активізація діяльності в міжнародному освітньому просторі. Одним із шляхів, пов’язаних із забезпеченням якості освіти, створення відкритого інформаційно-освітнього середовища, завдяки якому учасники освітнього процесу отримують відкритий доступ до ресурсів з будь якої точки і в будь-який зручний для них час. Відкритість та публічність діяльності університету сприяє його конкурентоспроможності, тобто його рейтингу серед закладів вищої освіти, серед яких зароджується здорова конкуренція, яка сприяє підготовці конкурентоспроможих фахівців. У статті проаналізовано методологію, взаємозв’язок та позицію Київського університету імені Бориса Грінченка в найавторитетніших міжнародних та українських рейтингах: Академічного рейтингу університетів світу (ARWU), QS World University Rankings, Рейтингу світових університетів Times Higher Education, Webometrics Ranking of World Universities, Рейтингу українських вищих навчальних закладів за показниками Scopus, Рейтингу «ТОП-200 Україна», Консолідованого рейтингу вищих навчальних закладів України, Рейтинг прозорості університетів (CEDOS), «Бібліометрика української науки». Досліджено показники та тенденції Київського університету імені Бориса Грінченка за ключовими рейтингами та їх вплив на якість освіти. Виявлено взаємовплив рейтингових показників між собою, зокрема рейтингу за показниками Scopus на показники Openness та Excellence вебометричного рейтингу та рейтингу «Бібліометрика української науки»; безпосередній вплив Рейтингу прозорості Transparent ranking: Top Universities by Google Scholar Citations на вебометричний рейтинг. В статті зазначено шляхи впливу на основні показники діяльності Університету задля підвищення позицій в міжнародних та вітчизняних рейтингах і, відповідно, конкурентспроможності Університету в освітньому просторі. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.1632
 
Publisher Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”
 
Contributor

 
Date 2018-05-31
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/127
 
Source Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”; № 4 (2018); 16-32
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”; № 4 (2018); 16-32
2414-0325
 
Language eng
 
Relation http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/127/169
 
Rights ##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0