Запис Детальніше

MODERN ONLINE INSTRUMENTS OF INTERACTIVE EDUCATION AS TECHNOLOGY OF COOPERATION

Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title MODERN ONLINE INSTRUMENTS OF INTERACTIVE EDUCATION AS TECHNOLOGY OF COOPERATION
СУЧАСНІ ОНЛАЙН ІНСТРУМЕНТИ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ ЯК ТЕХНОЛОГІЯ СПІВРОБІТНИЦТВА
 
Creator Gladun, Mariia; Київський університет імені Бориса Грінченка
Sablina, Mylana; Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Subject interactive learning; technology; online tools; cooperation; computer supported collaborative learning; educational cooperation.
інтерактивне навчання; технологія; онлайн інструменти; співпраця; комп’ютерна підтримка спільного навчання; навчальне співробітництво
 
Description One of the decisive directions for solving problems of improving the quality of education is the development of pedagogical systems and their components, the use of new approaches and teaching methods, which are implemented in close interaction with the latest information technologies. Increasing the motivation of students, involving them in interaction within the educational process, can improve the quality of education, develop the necessary competencies. It is proved that interactive learning technologies have great educational and development potential, provide maximum activity of the participants in the educational process, optimal training time and its effectiveness. The article highlights the essence of innovative educational technologies, examines the peculiarities of pedagogical technology "learning in cooperation" as an integral part of the personality-oriented approach in teaching. It was analyzed author's research about training in cooperation with the use of computer technology. The article describes the structure of conducting classes in the form of training in cooperation, the stages of teaching communication, didactic conditions that can provide an effective organization of the stages of learning communication, taking into account the specifics of the learning process. The possibilities of using online tools of interactive learning for the implementation of educational cooperation are demonstrated. The possibilities of using online tools and resources that allow organizing cooperation during the educational process are analyzed. The stages and directions of cooperation with the use of online services are considered. An overview of the tools was carried out and examples of their application were prepared at all stages of the educational process. The advantages of using the described services are demonstrated. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.4.3343
Одним з визначальних напрямів розв’язання проблем підвищення якості освіти є розвиток педагогічних систем та їх складових, використання нових підходів та методів навчання, які впроваджуються в тісній взаємодії з новітніми інформаційними технологіями. Підвищення мотивації учнів, залучення їх до взаємодії в рамках освітнього процесу дозволяє підвищити якість навчання, формувати необхідні компетентності. Доведено, що інтерактивні технології навчання мають великий освітній і розвивальний потенціал, забезпечують максимальну активність учасників освітнього процесу, оптимальний час навчання і його результативність. У статті розглядаються особливості педагогічної технології «навчання в співробітництві» як складової особистісно-орієнтованого підходу в навчанні. Проаналізовано дослідження авторів щодо навчання у співробітництві з використанням комп’ютерних технологій та сутність інноваційних освітніх технологій.. В статті описана структура проведення заняття у формі навчання у співробітництві, етапи навчально спілкування, дидактичні умови, які можуть забезпечити ефективну організацію етапів навчального спілкування з урахуванням специфіки процесу навчання. Демонструються можливості застосування онлайн інструментів інтерактивного навчання для реалізації навчального співробітництва. Проаналізовано можливості використання онлайн інструментів та ресурсів, які дозволяють організувати співпрацю під час навчального процесу. Розглянуто етапи та напрями співробітництва з використанням онлайн сервісів. Здійснено огляд інструментів та підготовлено приклади їх застосування на всіх етапах навчального процесу. Продемонстровано переваги використання описаних сервісів. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.4.3343
 
Publisher Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”
 
Contributor

 
Date 2018-09-13
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/125
 
Source Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”; № 4 (2018); 33-43
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”; № 4 (2018); 33-43
2414-0325
 
Language ukr
 
Relation http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/125/170
 
Rights ##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0