INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN THE TRAINING OF FUTURE SPECIALISTS OF SOCIAL SPHERE
Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN THE TRAINING OF FUTURE SPECIALISTS OF SOCIAL SPHERE
ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ |
|
Creator |
Liakh, Tеtiana; Київський університет імені Бориса Грінченка
Spirina, Tеtiana; Київський університет імені Бориса Грінченка Popova, Alona; Київський університет імені Бориса Грінченка |
|
Subject |
informatization, information and communication pedagogical environment, information and communication technologies, higher education, social sphere, educational process in higher educational institution.
інформатизація; інформаційно-комунікаційне педагогічне середовище; інформаційно-комунікаційні технології; вища освіта; навчально-виховний процес у вищому навчальному закладі |
|
Description |
Joining of Ukrainian educators to the European educational space requires from the higher educational establishments of Ukraine the rapid achievement of a qualitatively new level of teaching disciplines for the professional and humanitarian direction. As well as ensuring the intellectual, material, psychological and moral readiness of future specialists to work in a fast-moving world in which a modern specialist faces the need to process large arrays of information and constantly update their knowledge, skills, abilities.The authors analyze the peculiarities of students' preparation for work with information and communication technologies in the USA. Significant increase for material that today is required to process a modern student and the reduction of the time allocated for his assimilation increases the importance of independent forms of learning. Under such conditions, for today's professional training the use of the latest information technologies in the educational process becomes of special significance. The problem of introducing into the Ukrainian educational information technology space has a wide range of aspects: the use of the Internet for professional counseling for youth, the use of information technology in vocational schools, the development of distance courses, the formation of information culture, etc.The article analyzes the problem of the readiness of students of different specialties to use information and communication technologies in the educational process of a higher educational institution. Particular attention paid to modern processes of globalization and informatization of higher education as the priority trends of the development of modern Ukrainian society. Informatization of the educational process is one of the main priorities in the development of higher education, a qualitatively new stage for the whole system of higher education, a promising direction for increasing the efficiency of the process of studying at a higher educational institution. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.4.4451
Процеси глобалізації, гуманізації, демократизації, інформатизації, становлення ринкових відносин, приєднання українських освітян до європейського освітнього простору є чинниками глибокого оновлення змісту та структури діяльності всіх соціальних інституцій, у тому числі й вищих навчальних закладів. Проблема досягнення якісно нового рівня викладання дисциплін фахового і гуманітарного напрямку, забезпечення інтелектуальної, психологічної й моральної готовності спеціалістів опрацьовувати великі масиви інформації і постійно оновлювати свої знання, уміння, навички, набуває важливого значення в системі професійної підготовки фахівців соціальної сфери.Збільшення обсягу навчального матеріалу та скорочення часу відведеного на його засвоєння, підсилює значення самостійних форм навчання. Для сучасної професійної підготовки особливого значення набуває застосування в навчально-виховному процесі новітніх інформаційних технологій: використання мережі Інтернет для професійного консультування молоді, застосування інформаційних технологій в умовах професійно-технічних училищ, розробка дистанційних курсів, формування інформаційної культури тощо.Якісно новим, перспективним напрямком підвищення ефективності процесу навчання у вищому навчальному закладі є інформатизація освітнього процесу. Авторами у пропонованій статті аналізується проблема готовності студентів різних спеціальностей до використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі вищого навчального закладу. Сучасним процесам глобалізації та інформатизації вищої освіти як пріоритетним тенденціям розвитку сучасного українського суспільства приділяється особлива увага. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.4.4451 |
|
Publisher |
Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ” |
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2018-05-31
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/111
|
|
Source |
Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”; № 4 (2018); 44-51
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”; № 4 (2018); 44-51 2414-0325 |
|
Language |
eng
|
|
Relation |
http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/111/171
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
|