Професійна «Я-концепція» майбутнього фахівця економічного профілю
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/710114/
http://umo.edu.ua/serija-socialjni-ta-povedinkovi-nauki-2-31-2016 |
|
Title |
Професійна «Я-концепція» майбутнього фахівця економічного профілю
Professional Self-concept of future specialists of economics |
|
Creator |
Прокопенко, О.А.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
|
|
Description |
У статті висвітлено проблему розвитку «Я-концепції» майбутніх економістів у процесі професійної підготовки. Наведено результати основних теоретичних підходів до дослідження розвитку «Я-концепції». Виділено три рівні сформованості професійної «Я-концепції» майбутнього фахівця та визначено специфічний зміст когнітивного, афективного і поведінкового компонентів професійної «Я-концепції». Визначено, що професійна «Я-концепція» майбутнього фахівця економічного профілю – це сукупність його уявлень про себе як суб’єкта професійної діяльності в галузі економіки, на розвиток якої впливають умови навчання у вищих навчальних закладах, які мають сприяти формуванню професійного «Я-образу», адекватній самооцінці себе як майбутнього професіонала та появі професійно значущих якостей у навчальній діяльності. The problem of development of «self-concept» of future economists in the process of professional training is uncover in this article. The results of the main theoretical approaches to the study of the development of «self-concept» is given there. Three levels of formation of professional «self-concept» of the future specialist is allocated and to identify the specific contents of cognitive, affective and behavioural components of professional «self-concept». Specifies that the professional «I-concept» of future specialist of economic profile is a collection of his views itself as a subject of professional activity in the field of economy, the development of which is influenced by the conditions of training in higher educational institutions, which should promote the formation of professional «self-image», self-esteem of himself as a future professional and the emergence of professionally important qualities in educational activities. |
|
Publisher |
Університет менеджменту освіти
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/710114/1/%D0%9F%D0%A0%D0%9E%D0%9A%D0%9E%D0%9F%D0%95%D0%9D%D0%9A%D0%9E.pdf
- Прокопенко, О.А. (orcid.org/0000-0002-0304-5058 <http://orcid.org/0000-0002-0304-5058>) (2016) Professional Self-concept of future specialists of economics Bulletin of postgraduate education. Series "Social and behavioral sciences", 2 (31). pp. 109-124. ISSN 2522-9931 |
|