Запис Детальніше

Electronic Archive Khmelnitskiy National University ELARKHNU

Переглянути архів Інформація
 

Metadata

 
Поле Співвідношення
 
Title Методична система підготовки майбутніх учителів трудового навчання та технологій до педагогічної взаємодії
 
Names Андрощук, І.В.
Androshchuk, I.V.
Date Issued 2017 (iso8601)
Abstract У статті акцентовано увагу на необхідності перегляду підходів до підготовки майбутніх
учителів трудового навчання та технологій на засадах особистісно розвивальної і
компетентнісної парадигм. Визначено закономірності, закладені в основу
функціонування методичної системи, що пов’язані із внутрішньою будовою системи та
її зовнішніми зв’язками, основні вимоги, що були враховані під час розробки
методичної системи. На основі узагальнення наукових досліджень встановлено, що
методична система підготовки майбутніх учителів трудового навчання та технологій до
педагогічної взаємодії у професійній діяльності розглядається як складне динамічне
утворення, що містить сукупність рівноправних взаємопов’язаних компонентів, таких
як: цілі, зміст, методи, форми та технології підготовки, рефлексія, самоосвітня
діяльність студентів, результат. Зосереджено увагу на тому, що взаємодія між
структурними компонентами розробленої методичної системи відбувається на двох
рівнях: змістовому та діяльнісному. Це дає змогу відобразити взаємодію між її
компонентами і показати, перш за все, суб’єкт-суб’єктний характер її функціонування.
Охарактеризовано компоненти методичної системи та їх зміст. Зазначено, що
системоутворюючим компонентом методичної системи, який поєднує діяльність
викладача і студента, є цілі, які конкретизуються у завданнях і реалізуються через зміст,
методи, форми й технології підготовки майбутніх фахівців, рефлексивну та
самоосвітню діяльність студентів і знаходять своє відображення в результатах.
З’ясовано, що формуванню готовності до педагогічної взаємодії сприяють: проблемні,
інтерактивні, дослідницькі методи; групові форми та інтерактивні педагогічні
технології (проектні, тренінгові, коучинг- та кейс-технології, інформаційно-
комунікаційні). Доведено, що охарактеризована методична система сприяє
вдосконаленню і самовдосконаленню психолого-педагогічних знань і вмінь
майбутнього вчителя трудового навчання та технологій, його особистісних і
професійних якостей, формуванню загальної культури, системи цінностей, морально-
етичних норм.
Genre Стаття
Topic методична система
Identifier Андрощук І. Методична система підготовки майбутніх учителів трудового навчання та технологій до педагогічної взаємодії / І. Андрощук // Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Серія : Професійна педагогіка : зб. наук. пр. – Київ, 2017. - № 13. - С. 102-108.