Abstract |
У статті розмежовано базові категорії “змісту освіти” та “змісту навчання”. Відштовхуючись від чотирикомпонентної структури змісту освіти, запропонованої дидактами в другій половині ХХ ст. (І.Я. Лернер, М.Н. Скаткін), а також аналізуючи напрацювання методистів у сфері іншомовної освіти, автор пропонує таке бачення компонентного складу змісту навчання іноземних мов, яке зорієнтоване на різнобічний розвиток особистості учня у закладах загальної середньої освіти. Окрім традиційних складових (знання, уміння, навички, сфери і теми спілкування, досвід творчої діяльності тощо), обґрунтовується необхідність включення аксіологічного компонента як такого, що зорієнтований на формування в учнів емоційно-ціннісного ставлення до оточуючого світу. Передбачається, що його формування здійснюється у процесі їх знайомства з новою лінгвокультурою. Запропонована автором схема може бути успішно адаптована для опису змісту навчання іноземних мов у інших типах навчальних закладів, зокрема ВНЗ та коледжах. |