Electronic Archive Khmelnitskiy National University ELARKHNU
Переглянути архів ІнформаціяMetadata
Поле | Співвідношення |
Title | Готовність майбутніх учителів трудового навчання до педагогічної взаємодії |
Names |
Андрощук, Ірина
Androshchuk, Iryna |
Date Issued | 2016 (iso8601) |
Abstract | У статті акцентовано увагу на важливості налагодження конструктивної педагогічної взаємодії в освітньому процесі та необхідності вивчення процесу підготовки майбутніх учителів трудового навчання до педагогічної взаємодії. Висвітлено результати опитування вчителів трудового навчання, викладачів вищих навчальних закладів, які здійснюють підготовку майбутніх вчителів трудового навчання й студентів. Зазначено, що респонденти характеризуються різним стажем роботи, науковим званням, рівнем підготовки. Для глибшого вивчення стану підготовки майбутніх вчителів здійснено аналіз характеристик респондентів, які брали участь в опитуванні. Встановлено, що значна кількість учителів трудового навчання, які працюють у загальноосвітніх навчальних закладах, не мають відповідної педагогічної освіти. За результатами опитування з’ясовано, що викладачі вищих навчальних закладів недостатньо усвідомлюють значення і суть педагогічної взаємодії в освітньому процесі, не використовують ефективні технології професійної підготовки студентів, які забезпечують формування готовності майбутніх учителів трудового навчання до педагогічної взаємодії. Виявлено основні причини, які не дають змогу ефективно здійснювати конструктивну педагогічну взаємодію на засадах співпраці під час підготовки майбутніх вчителів трудового навчання: недостатній рівень знань про педагогічну взаємодію та особливості її налагодження; невміння організовувати співпрацю; відсутність потреби в налагодженні педагогічної взаємодії; невміння аналізувати свої дії та вчинки і робити відповідні висновки по усуненню недоліків у професійній діяльності. З’ясовано, що важливими умовами, котрі сприятимуть налагодженню педагогічної взаємодії, на думку студентів і педагогів, є спрямування педагогічних практик на набуття досвіду педагогічної взаємодії; використання сучасних педагогічних технологій; вивчення спецкурсу. З’ґясовано, що думки студентів і педагогів дещо різняться, що пояснюється їхніми характеристиками та умовами навчання і професійної діяльності. |
Genre | Стаття |
Topic | педагогічна взаємодія |
Identifier | Андрощук І. Готовність майбутніх учителів трудового навчання до педагогічної взаємодії / І. Андрощук // Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Серія : Професійна педагогіка : зб. наук. пр. – Київ, 2016. - № 12. - С. 46-51. |