Запис Детальніше

Electronic Archive Khmelnitskiy National University ELARKHNU

Переглянути архів Інформація
 

Metadata

 
Поле Співвідношення
 
Title Мотиви вивчення іноземної мови студентами вищого навчального закладу : психологічний аспект
 
Names Коваль, Ірина Володимирівна
Koval, I.V.
Date Issued 2017 (iso8601)
Abstract У статті проаналізовано поняття «мотивація» і «мотив». Зазначено, що навчальний мотив являє
собою систему природних, соціальних і особистісних чинників, що спонукають суб’єктів навчання відвідувати навчальний заклад, виконувати вимоги викладачів, розвивати здібності, брати участь у навчальному спілкуванні тощо. Констатовано, що існує багато класифікацій навчальних мотивів. Дана мотивація охоплює внутрішні та зовнішні мотиви, де перші – це інтерес до пізнання і до процесу здобування знань. А мотиви,в яких навчання є засобом для задоволення інших потреб чи інших цілей, є зовнішніми. Встановлено, що головною характеристикою мотиваційної сфери є ієрархія мотивів, що дозволяє виявити особистісний зміст діяльності мотивів. Мотивація навчання – це динамічне явище,що змінюється, збагачується і розвивається протягом усього періоду
навчання. Проаналізовано, що навчальна діяльність студента є професійно-спрямованою, навчально-професійною, оскільки передбачає освоєння способів і досвіду професійного вирішення тих практичних завдань, які можуть виникнути в майбутньому, оволодіння професійним
мисленням і творчістю. Важливим тут є посилення ролі професійних мотивів самоосвіти та самовиховання. Формування у студентів стійкої навчальної мотивації, інтересу до обраного фаху виступає психологічною умовою успішності професійної підготовки студентів. Зроблено висновок, що проблема формування оптимальної мотивації розглядається в залежності від успішності, зацікавленості іноземною мовою, здібностей, змісту інформації, особистості викладача, стосунків між викладачем та студентами. Важливе місце в системі мотивації оволодіння іноземною мовою посідають пізнавально-освітні мотиви, прагнення розширити світогляд, збагатити знання про мову, культуру, мистецтво, психологічні особливості пізнання, мислення, емоційної сфери, національних рис характеру носіїв мови. Розглянуто дев’ять видів мотивації щодо вивчення іноземної мови у студентів, проведеному В.В. Рижовим. Мотивація спілкування має великий вплив на характеристики її психічної сфери, пов’язані з іншомовними здібностями. Воднораз, із постановкою завдання навчити спілкуватися іноземною мовою, ми маємо на меті сформувати у студентів комунікативну компетенцію.
Genre Стаття
Topic мотивація
Identifier Коваль І. В. Мотиви вивчення іноземної мови студентами вищого навчального закладу : психологічний аспект / І. В. Коваль // Проблеми сучасної психології : зб. наук. пр. / Кам'янець-Поділ. нац. ун-т ім. Івана Огієнка, Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. – Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2017. - Вип. 35. - С. 193-206.