Запис Детальніше

Феномен фотографії в контексті методології постструктуралізму

Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету "Львівська політехніка"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Феномен фотографії в контексті методології постструктуралізму
Phenomena of photography in the context of the methodology of poststructuralism
 
Creator Повторева, Світлана
Чурсінова, Оксана
 
Contributor Національний університет “Львівська політехніка”
 
Subject відсутність
відмінність
деконструкція
методологічні принципи
постструктуралізм
структура
трансгресія
фотографія
absence
difference
deconstruction
methodology
photography principles
poststructuralism
structure
transgression
77: 165.75
 
Description Розглянуто філософську осмислення важливих аспектів людського буття, пов’язаних з поширенням фотографії в сучасному суспільстві. Особливу увагу звернено на застосування методологічних принципів постструктуралізму, завдяки яким фотографія постає як вияв нової антропологічної реальності, що сформувалася в межах європейської культури. Показано, як у творах з філософії фотографії віддзеркалюється індивідуальний досвід перебування людини в світі. Автори демонструють конструктивні можливості структурної методології, яка
дає змогу виявляти ті аспекти буття сучасної людини, які не надаються традиційним засобам філософського аналізу. The article is devoted to philosophical analysis of important aspects of man’s being, connected with spreading of photography in the modern society. In the investigation of this subject, authors examine usage of the Poststructuralist Methodology. The objective of the article is to define the poststructuralist methodological concepts spread in the humanitarian studies. The authors focus on several principles of poststructuralist methodology, especially on the principle of structure, principle of differences, deconstruction, and transgression. Usage of this principle is the reason of forming the conception of photography as a part of new anthropological reality of the European culture. The article investigates works
of famous philosophical theory of photography, especially by Rolan Bartbes. The authors demonstrate his position concerning essence, structure of photography, and its influence on the being of a person and changes in society. For example, R. Bartbes examines static and dynamic structural elements of photography in a unity. It creates the image of
photography process as relations between people. The authors demonstrate that appearance and spread of photography coincide with the epoch of protests, revolutions, attacks, etc. In this context, photography is represented as a symptom of crisis processes in European communities. The article deduces constructive possibility of the Poststructuralist Methodology in the fields where traditional methods of philosophical analysis are not effective.
 
Date 2018-05-29T13:50:26Z
2018-05-29T13:50:26Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Повторева С. Феномен фотографії в контексті методології постструктуралізму / Світлана Повторева, Оксана Чурсінова // Humanitarian Vision. – 2016. – Volume 2, number 2. – Р. 111–116. – Бібліографія: 18 назв.
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/41277
 
Language uk
 
Relation 1. Арнхейм Р. Блеск и нищета фотографа / Р. Арнхейм // Новые очерки по психологии искусства. – М.: Прометей, 1994. – С. 119–132. 2. Барт Р. Camera lucida. Комментарий к фотографии / Р. Барт; [ пер. с фр., послесл. и коммент. М. Рыклина]. – М. : Ad Marginem, 1997. – 94 c. 3. Барт Р. Фотографическое сообщение / Р. Барт ; [пер. с фр. С. Н. Зенкина] // Система Моды. Статьи по семиотике культуры. – М. : Изд-во им. Сабашниковых, 2003. – С. 378–392. 4. Барт Р. Риторика образа / Р. Барт ; [пер. с фр. Г. К. Косикова] // Нулевая степень письма. – М. : Академический проект, 2008. – С. 252–274. 5. Беньямин В. Краткая история фотографии / В. Беньямин // Произведение искусства в эпоху его технической воспроизводимости. Избранные эссе. – М., 1996. – С. 66–91. 6. Дьяков А. Ролан Барт как он есть / А. Дьяков. – СПб. : Изд-во “Владимир Даль”, 2010. – 319 с. 7. Левашов В. Лекции по истории фотографии / В. Левашов. – Н. Новгород: Нижегородский филиал ГЦСИ, 2007. – 532 с. 8. Мазин В. Субъект Фрейда и Деррида / В. Мазин. – СПб. : Алетейя, 2010. – 256 с. 9. Повторева С. М. Структурний підхід – структуралізм – постстру- ктуралізм (еволюція методології та її поширення у гуманітарних студіях : монографія / С. М. Повторева. – Львів : Вид-во Національного університету “Львівська полі- техніка”, 2010. – 336 с. 10. Повторева С. М. Постстру- ктуралістські концепти відсутності структури і порожнього місця як симптоми кризи / С. Повторева // Науковий вісник Чернівецького університету. Збірник наук. праць. – Чернівці, 2015. – Вип. 756–757. Філософія. – С. 97–102. 11. Савчук В. Философия фотографии / В.Савчук. – СПб. : Изд-во СПбГУ, 2005. – 256 с. 12. Фуко М. Археология знания / М. Фуко ; [пер. с фр.; общ. ред. Бр. Левченко]. – К. : Ника-Центр, 1996. – 208 с. 13. Чурсіно- ва О. Ю. Техніка й технічний прогрес у концепціях сучасних українських мислителів / О. Ю. Чурсінова // Актуальні проблеми філософії та соціології. Серія: Філософія: Науково-практичний журнал. – Одеса : Видавничий дім “Гельветика”, 2015 – Вип. 6. – С. 159–162. 14. Batchen Geoffrey. Each Wild Idea: Writing, Photography, History/ Geoffrey Batchen. – Cambridge, London: MIT Press, 2002. – 236 р. 15. Bazin A. The Ontology of the Photographicf Image. In What Is Camera? / A. Bazin // Volume 1, trans. Hugh Gray – Berkele and Los Angeles: University of California Press, 1967. – P. 9–16. 16. Derrida J. De la Grammatologie / J. Derrida – Paris : Les Edition de Minuit, 1967. 17. Kristeva J. Folle verite / J. Kristeva ; [Seminaire de Julia Kristeva, edite par J. M. Ribbettes]. – Paris, Seuil (Tel Quel), 1979. – 261 р. 18. Lacan J. Le Seminare, Livre XI / J. Lacan – Paris, Seul, 1973. – 256 р.
1. Arnkheym R. Blesk i nishcheta fotografa / R. Arnkheym // Novye ocherki po psikhologii iskusstva. – M., Prometey. 1994. – S. 119–132. 2. Bart R. Camera lucida. Kommentariy k fotografii / R. Bart; [per. s fr., poslesl. i komment. M. Ryklina]. – M. : Ad Marginem, 1997. – 94 c. 3. Bart R. Fotograficheskoe soobshchenie / R. Bart ; [per. s fr. S. N. Zenkina] // Sistema Mody. Stati po semiotike kultury. – M. : Izd-vo im. Sabashnikovykh, 2003. – S. 378–392. 4. Bart R. Ritorika obraza / R.Bart; [per. s fr. G. K. Kosikova] // Nulevaya stepen pisma. – M. : Akademicheskiy proekt, 2008. – S. 252–274. 5. Benyamin V. Kratkaya istoriya fotografii / V. Benyamin // Proizvedenie iskusstva v epokhu ego tekhnicheskoy vosproizvodimosti. Izbrannye esse. – M., 1996. – S. 66–91. 6. Dyakov A. Rolan Bart kak on est / A. Dyakov. – SPb. : Izd-vo “Vladimir Dal”, 2010. – 319 s. 7. Levashov V. Lektsii po istorii fotografii / V. Levashov. – N. Novgorod: Nizhegorodskiy filial GTsSI, 2007. – 532 s. 8. Mazin V. Subekt Freyda i Derrida / V. Mazin. – SPb. : Aleteyya, 2010. – 256 s. 9. Povtoreva S. M. Strukturnyi pidkhid – strukturalizm – poststrukturalizm (evoliutsiia metodolohii ta yii poshyrennia u humanitarnykh studiiakh : monohrafiia / S. M. Povtoreva. – Lviv: Vyd-vo Natsionalnoho universytetu “Lvivska politekhnika”, 2010. – 336 s. 10. Povtoreva S. M. Poststrukturalistski kontsepty vidsutno sti struktury i porozhnoho mistsia yak symptomy kryzy / S. Povtoreva // Naukovyi visnyk Chernivetskoho universytetu. Zbirnyk nauk. prats. – Chernivtsi, 2015. – Vyp. 756 – 757. Filosofiia. – S. 97–102. 11. Savchuk V. Filosofiya fotografii / V. Savchuk. – SPb. : Izd-vo SPbGU, 2005. – 256 s. 12. Fuko M. Arkheologiya znaniya / M. Fuko ; [per. s fr.; obshch. red. Br.Levchenko]. – K. : Nika-Tsentr, 1996. – 208 s. 13. Chursinova O. Iu. Tekhnika i tekhnichnyi prohres u kontseptsiiakh suchasnykh ukrainskykh myslyteliv / O. Iu. Chursinova // Aktualni problemy filosofii ta sotsiolohii. Seriia: Filosofiia : Naukovo-praktychnyi zhurnal. – Odesa : Vydavnychyi dim “Helvetyka”, 2015 – Vyp. 6. – S. 159–162. 14. Batchen Geoffrey. Each Wild Idea: Writing, Photography, History/ Geoffrey Batchen. – Cambridge, London : MIT Press, 2002. – 236 р. 15. Bazin A. The Ontology of the Photographicf Image. In What Is Camera? / A. Bazin // Volume 1, trans. Hugh Gray – Berkele and Los Angeles: University of California Press, 1967. – P. 9–16. 16. Derrida J. De la Grammatologie / J. Derrida – Paris : Les Edition de Minuit, 1967. 17. Kristeva J. Folle verite / J. Kristeva ; [Seminaire de Julia Kristeva, edite par J. M. Ribbettes]. – Paris, Seuil (Tel Quel), 1979. – 261 р. 18. Lacan J. Le Seminare, Livre XI / J. Lacan – Paris, Seul, 1973. – 256 р.
 
Rights © Повторева С., Чурсінова О., 2016
 
Format 111-116
application/pdf
 
Coverage UA
Львів
 
Publisher Lviv Polytechnic Publishing House