Electronic Archive Khmelnitskiy National University ELARKHNU
Переглянути архів ІнформаціяMetadata
Поле | Співвідношення |
Title | Порівняльний аналіз підготовки майбутніх кухарів у закладах професійної освіти України та за кордоном |
Names |
Каньковський, Ігор
Красильникова, Ганна Дрозіч, Ірина |
Date Issued | 2017 (iso8601) |
Abstract | У статті здійснено порівняльний аналіз концептуальних підходів та змісту підготовки кухарів в Україні, європейських країнах, США та країнах Східного партнерства. Встановлено, що вітчизняна професійна освіта кухарів базується на освітніх стандартах і діяльнісному підході до формування змісту підготовки, предметній структурі навчальних планів і, безумовно, потребує переходу на компетентнісну основу. З’ясовано, що в країнах Східного партнерства нормативна база професійної підготовки кухарів відповідає вимогам компетентнісного підходу, однак, реалізація навчальних програм підготовки кухарів у Російській Федерації, Республіці Білорусь, Казахстані здійснюється в традиційних закладах формальної професійної освіти пострадянського зразка. Водночас підготовка майбутніх кухарів у європейських країнах переважно орієнтована на концепцію неперервної професійної освіти і є варіативною, багатоступеневою, широкопрофільною, максимально наближеною до потреб ресторанного господарства. Охарактеризовано рівневі програми підготовки і дуальну систему навчання кухарів у професійних школах Франції, Австрії та Італії. Визначено загальну рису професійно- практичної підготовки кухарів в кулінарних школах США – організація її в умовах реального виробництва, що забезпечує широку професійну компетентність майбутніх фахівців, набуття ними знань та вмінь, необхідних для професійної діяльності. Зроблено висновок, що позитивні здобутки інших країн можуть допомогти визначити прогностичні напрями розвитку професійної підготовки кухарів в Україні. |
Genre | Стаття |
Topic | кухар |
Identifier | Каньковський, І. Порівняльний аналіз підготовки майбутніх кухарів у закладах професійної освіти України та за кордоном [Текст] / І. Каньковський, Г. Красильникова, І. Дрозіч // Порівняльна професійна педагогіка. - 2017. - № 7 (1). - С. 125-132. |