Запис Детальніше

Gamification as the tool of supporting digitalization processes and protection of cultural heritage in libraries

Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету "Львівська політехніка"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Gamification as the tool of supporting digitalization processes and protection of cultural heritage in libraries
 
Creator Piechota, Grażyna
 
Subject gamification
crowdsourcing
digitalization
cultural heritage
digital libraries
DigiTalkoot project
Purposeful Gaming & BHL project
 
Description Gamification is currently dominant in
entertainment, marketing and branding, as well as
supports the marketing activities of diverse types of
libraries. It is becoming a popular tool of
crowdsourcing and supporting digitization process
as well as protection of cultural heritage in
libraries. Gamification tools have been used to
create the digital resources of national heritage, or
more precisely, to engage users in the processes of
improving texts and verification of the correctness
of OCR results.
 
Date 2017-06-30T08:16:45Z
2017-06-30T08:16:45Z
2017
 
Type Article
 
Identifier Piechota G. Gamification as the tool of supporting digitalization processes and protection of cultural heritage in libraries / Grażyna Piechota // Інформація, комунікація, суспільство 2017 : матеріали 6-ої Міжнародної наукової конференції ІКС-2017, 18–20 травня 2017 року, Україна, Славське / Національний університет "Львівська політехніка", Кафедра соціальних комунікацій та інформаційної діяльності. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. – С. 304–305. – Bibliography: 3 titles.
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/38428
 
Language en
 
Format application/pdf
 
Publisher Видавництво Львівської політехніки