Запис Детальніше

Reason, methods and effects of online ad blocking

Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету "Львівська політехніка"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Reason, methods and effects of online ad blocking
Причини, методи та ефекти блокування online-реклами
 
Creator Мороз, М.
 
Contributor Вроцлавський економічний університет (республіка Польща)
 
Subject онлайн-реклама
блокування
маркетинг
інтернет-користувачі
online-advertising
blocking
marketing
Internet users
65.012.34
338.432
 
Description Проаналізовано та оцінено причини, методи та наслідки зростання практики
блокування реклами в мережі Інтернет. Для досягнення цієї мети автор аналізує
статистичні дані практики блокування реклами в Польщі зокрема та Європі загалом,
ідентифіковано інструменти, які для цього використовують, представлено наслідки
використання відповідного програмного забезпечення з погляду видавців та інтернет-
користувачів. Автор використовує такі методи дослідження, як критичний аналіз
документації та метод описової статистики
The analyze and assess of the causes, methods and consequences caused by increasing
use ad blocking was made in this article. To achieve such a objective, the author analyzes the
statistics for blocks ads in Poland and in Europe, indicate what tools to use, as well as discuss
the consequences of the use of ad blockers from the perspective of publishers and Internet
users. The author used the following research methods: a critical analysis of documentation
and methods of descriptive statistics.
 
Date 2018-05-17T13:09:51Z
2018-05-17T13:09:51Z
2017-06-20
2017-06-20
 
Type Article
 
Identifier Мороз М. Reason, methods and effects of online ad blocking / М. Мороз // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Логістика. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. — № 863. — С. 259–266.
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/41236
Moroz M. Reason, methods and effects of online ad blocking / M. Moroz // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Lohistyka. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2017. — No 863. — P. 259–266.
 
Language en
 
Relation Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Логістика, 863, 2017
https://research.hubspot.com/reports/why-people-block-ads-and-what-itmeans-for-marketers-and-advertisers
http://www.iab.com/wp-content/uploads/2016/07/IAB-Europe_AdEx-Benchmark-2015-report_July-2016-V2.pdf
http://pulsinnowacji.pb.pl/4553187,72045
https://sjinsights.net/2014/09/29/new-research-sheds-light-on-daily-ad-exposures/
http://www.emarketer.com/Article/Marketers-Western-Europe-Hope-Native-Advertising-Will-Forestall-Growing-Use-of-Ad-Blockers/1014190?
https://downloads.pagefair.com/wpcontent/uploads/2016/05/2015_report-the_cost_of_ad_blocking.pdf#page=2&zoom=a
http://www.eldiario.es/hojaderouter/internet/internet-publicidad-marketing-anunciosadblock_0_313568784.html
http://www.cjr.org/business_of_news/will_ad_blockers
1. M. An, Why People Block Ads (And What It Means for Marketers and Advertisers) [New Research], HubSpot, 13.07.2016, https://research.hubspot.com/reports/why-people-block-ads-and-what-itmeans-for-marketers-and-advertisers.
2. A. Bechmann, K. Bilgrav-Nielsen, A. L. Korsgaard Jensen, Data as a Revenue Model: Sharewall as a Payment Methodand Editorial Algorithm in the News Industry, 2016, Nordicom Information, 38(1).
3. M. Burke, A. Hornof, E. Nilsen, N. Gorman, High-cost banner blindness: Ads increase perceived workload, hinder visual search, and are forgotten, ACM Transactions on Computer-Human Interaction (TOCHI), 2005, 12(4).
4. D. Knapp, E. Marouli, AdEx Benchmark 2015, IAB Europe, July 2016, http://www.iab.com/wp-content/uploads/2016/07/IAB-Europe_AdEx-Benchmark-2015-report_July-2016-V2.pdf.
5. K. Jedliński, E-reklama na froncie walki z adblockami, 14.06.2016, http://pulsinnowacji.pb.pl/4553187,72045, e-reklama-na-froncie-walki-z-adblockami.
6. J. Johnson, Targeted advertising and advertising avoidance, The RAND Journal of Economics, 2013, 44(1).
7. S. Johnson, New Research Sheds Light on Daily Ad Exposures, 29.09.2014, https://sjinsights.net/2014/09/29/new-research-sheds-light-on-daily-ad-exposures/.
8. M. Lemańska, Ben Barokas: blokowanie reklam przy pomocy adblocków sprawi, że z sieci zniknie wiele treści, “Rzeczpospolita”, 29.03.2016.
9. Marketers in Western Europe Hope Native Advertising Will Forestall the Growing Use of Ad Blockers, eMarketer, 11.07.2016, http://www.emarketer.com/Article/Marketers-Western-Europe-Hope-Native-Advertising-Will-Forestall-Growing-Use-of-Ad-Blockers/1014190? ecid=NL1002.
10. The cost of ad blocking. PageFair and Adobe 2015 Ad Blocking Report, PageFair&Adobe, September 2015, https://downloads.pagefair.com/wpcontent/uploads/2016/05/2015_report-the_cost_of_ad_blocking.pdf#page=2&zoom=a uto,-16,74.
11. Si cada vez más internautas bloquean la publicidad, ¿por qué los anuncios siguen dando tanta guerra?,15.10.2014, http://www.eldiario.es/hojaderouter/internet/internet-publicidad-marketing-anunciosadblock_0_313568784.html.
12. M. Rosenwald, The digital media industry needs to react to ad blockers … or else, September/October 2015, http://www.cjr.org/business_of_news/will_ad_blockers _kill_the_digital_media_industry.php.
13. R. J. Walls, E. D. Kilmer, N. Lageman, P. D. McDaniel, Measuring the Impact and Perception of Acceptable Advertisements, In Proceedings of the 2015 ACM Conference on Internet Measurement Conference (pp. 107-120).
1. M. An, Why People Block Ads (And What It Means for Marketers and Advertisers) [New Research], HubSpot, 13.07.2016, https://research.hubspot.com/reports/why-people-block-ads-and-what-itmeans-for-marketers-and-advertisers.
2. A. Bechmann, K. Bilgrav-Nielsen, A. L. Korsgaard Jensen, Data as a Revenue Model: Sharewall as a Payment Methodand Editorial Algorithm in the News Industry, 2016, Nordicom Information, 38(1).
3. M. Burke, A. Hornof, E. Nilsen, N. Gorman, High-cost banner blindness: Ads increase perceived workload, hinder visual search, and are forgotten, ACM Transactions on Computer-Human Interaction (TOCHI), 2005, 12(4).
4. D. Knapp, E. Marouli, AdEx Benchmark 2015, IAB Europe, July 2016, http://www.iab.com/wp-content/uploads/2016/07/IAB-Europe_AdEx-Benchmark-2015-report_July-2016-V2.pdf.
5. K. Jedliński, E-reklama na froncie walki z adblockami, 14.06.2016, http://pulsinnowacji.pb.pl/4553187,72045, e-reklama-na-froncie-walki-z-adblockami.
6. J. Johnson, Targeted advertising and advertising avoidance, The RAND Journal of Economics, 2013, 44(1).
7. S. Johnson, New Research Sheds Light on Daily Ad Exposures, 29.09.2014, https://sjinsights.net/2014/09/29/new-research-sheds-light-on-daily-ad-exposures/.
8. M. Lemańska, Ben Barokas: blokowanie reklam przy pomocy adblocków sprawi, że z sieci zniknie wiele treści, "Rzeczpospolita", 29.03.2016.
9. Marketers in Western Europe Hope Native Advertising Will Forestall the Growing Use of Ad Blockers, eMarketer, 11.07.2016, http://www.emarketer.com/Article/Marketers-Western-Europe-Hope-Native-Advertising-Will-Forestall-Growing-Use-of-Ad-Blockers/1014190? ecid=NL1002.
10. The cost of ad blocking. PageFair and Adobe 2015 Ad Blocking Report, PageFair&Adobe, September 2015, https://downloads.pagefair.com/wpcontent/uploads/2016/05/2015_report-the_cost_of_ad_blocking.pdf#page=2&zoom=a uto,-16,74.
11. Si cada vez más internautas bloquean la publicidad, ¿por qué los anuncios siguen dando tanta guerra?,15.10.2014, http://www.eldiario.es/hojaderouter/internet/internet-publicidad-marketing-anunciosadblock_0_313568784.html.
12. M. Rosenwald, The digital media industry needs to react to ad blockers … or else, September/October 2015, http://www.cjr.org/business_of_news/will_ad_blockers _kill_the_digital_media_industry.php.
13. R. J. Walls, E. D. Kilmer, N. Lageman, P. D. McDaniel, Measuring the Impact and Perception of Acceptable Advertisements, In Proceedings of the 2015 ACM Conference on Internet Measurement Conference (pp. 107-120).
 
Rights ©Національний університет “Львівська політехніка”, 2017
© Мороз М., 2017
 
Format 259-266
8
application/pdf
image/png
 
Coverage Львів
 
Publisher Видавництво Львівської політехніки