Запис Детальніше

Interactive methods in studying the history of ancient Greece and Rome with the students of "Museology and protection of cultural heritage" specialty

Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету "Львівська політехніка"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Interactive methods in studying the history of ancient Greece and Rome with the students of "Museology and protection of cultural heritage" specialty
 
Creator Lyseyko, Yaroslav
 
Contributor Lviv Polytechnic National University
 
Subject interactive methods
history of ancient Greece and Rome
museology and protection of cultural heritage
 
Description The use of interactive teaching methods yielded positive results particularly in learning the history and culture of ancient Greece and Rome by students of "Museology and protection of cultural heritage" specialty. The use of interactive techniques and technologies in the classes on the history of ancient Greece and Rome helps to satisfy students’ requests at different directions and interests, to make a difficult course material easier to learn, increases students' interest in learning and cognitive activity. Interactive methods also allow rationalizing the form of complex subjects, terminological and factual overload of educational material on the history of antiquity.
 
Date 2018-04-23T11:48:21Z
2018-04-23T11:48:21Z
2016
 
Type Conference Abstract
 
Identifier Lyseyko Ya. Interactive methods in studying the history of ancient Greece and Rome with the students of "Museology and protection of cultural heritage" specialty / Yaroslav Lyseyko // Litteris et Artibus : proceedings of the 6th International youth science forum, November 24–26, 2016, Lviv, Ukraine / Lviv Polytechnic National University. – Lviv : Lviv Polytechnic Publishing House, 2016. – P. 217–218. – Bibliography: 3 titles.
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/40759
 
Language en
 
Relation [1] Старєва А.М. Інтерактивна технологія навчання студентів у вищій школі // Наукові праці. Педагогічні науки. – 2005. – Т. 42. – № 29. – С. 29-32. [2] Комар О. Інтерактивні технології у ВНЗ. – [Eлектронний ресурс]. – Режим доступу: http://dspace.udpu.org.ua:8080/jspui/bitstream/6789/375/1/interaktuvni_tehn_VNZ.pdf. [3] Якимова Л. Активізація навчального процесу у сучасній вищій школі: Методичний огляд. – К.: ДП «Вид. дім «Персонал», 2010. – 32 с.
 
Format 217-218
application/pdf
 
Coverage UA
Lviv
 
Publisher Lviv Polytechnic Publishing House