Характеристики та класифікації інновацій та інноваційного процесу
Vernadsky National Library of Ukraine
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Характеристики та класифікації інновацій та інноваційного процесу
|
|
Creator |
Даниленко, Ю.А.
|
|
Subject |
Загальні питання сучасної науково-технічної та інноваційної політики
|
|
Description |
Вступ. Протягом останніх років інновації стали синонімом розвитку швидкого технологічного прогресу. Використання інноваційних технологій та сучасних моделей інноваційного процесу дає можливість підприємствам бути на крок попереду за своїх конкурентів. Проблематика. Пошук нових напрямків для появи інновацій вимагає вивчення історіографії інновацій та відстеження послідовності етапів розвитку інноваційних процесів. Таке дослідження дає можливість появи на підприємствах сучасних інноваційних моделей, що дозволяють створювати умови для розвитку навичок, необхідних для впровадження інновацій у будь-якому контексті. Мета. Дослідити існуючі класифікації інновацій та моделей інноваційного процесу, систематизувати та розробити власні класифікації стосовно досліджуваних об’єктів. Матеріали й методи. У процесі дослідження використано методи логіки та порівняльного аналізу, методи системного підходу та аналогій. Матеріалами для дослідження слугували публікації зарубіжних та українських вчених, які вивчали зазначену проблематику. Результати. Проведено дослідження історіографії щодо термінів «інновація» та «інноваційний процес». Особливу увагу приділено розгляду «відкритих інновацій». Це дозволило відстежити як змінювалось поняття «інновації» з часом, класифікувати існуючі типи інновацій за різними ознаками та відокремити їх відповідно до кожної категорії. Також розглянуто як змінювався інноваційний процес та його моделі, показано етапи його розвитку з відповідними ознаками та недоліками. Висновки. На сьогодні існує значна кількість типів інновацій, з’являється значна кількість нових, але до цього часу немає єдиної їх класифікації. Розглянуті класифікації вітчизняних і зарубіжних вчених помітно відрізняються між собою за різними ознаками. Також немає єдиного алгоритму для окремо взятого підприємства не тільки як стати інноваційним, але і як саме вижити в умовах сучасної ринкової економіки. Свій інноваційний шлях керівництво підприємства самостійно обирає відповідно до можливостей та умов, в яких воно перебуває. Introduction. In the past several years, innovations have become a synonym for rapid technological progress. Using cutting-edge technologies and up-to-date models for the innovation process allows corporations to be one step ahead of their competitors. Problem statement. The research of new ways for the emergence of innovations requires studying the historiography of innovation and tracking changes in the stages of innovative process development. This kind of study stimulates the appearance of modern innovative models that, in turn, can create the conditions for developing the necessary skills to introduce innovations in any context. Purpose. To examine the existing classification of innovations and models in the innovation process, to systematize and to develop author’s own classification of researched objects. Materials and Methods. Logic method, comparative analysis, system approach method, and analogy method have been used for this research. Ukrainian and foreign scholarly research publications on this topic have been used as references. Results. A historiographic research of the concepts of "innovation" and "innovation process" has been carried out. Special attention is focused on the study of "open innovation". This research has enabled to retrace changes in the concept of "innovation" over time, to classify the existing types of innovations by different features and to distinguish them by categories. Along with that, the dynamics of the innovation process and the models have been scrutinized; the development stages with the respective attributes and disadvantages have been shown. Conclusions. Nowadays, there are numerous innovation types and they continue to appear constantly, though no unified classification of innovations is in place. The classifications made by Ukrainian and foreign researchers differ by the number of attributes. Moreover, at the level of individual corporation, there is no uniform action plan how to become innovative and to survive in current market economy. The top managers choose independently their innovative way taking into consideration the opportunities and challenges of the market. Введение. В течение последних лет инновации стали синонимом развития быстрого технологического прогресса. Использование инновационных технологий и современных моделей инновационного процесса дает возможность предприятиям быть на шаг впереди своих конкурентов. Проблематика. Поиск новых направлений для появления инноваций требует изучения историографии инноваций и отслеживания последовательности этапов развития инновационных процессов. Это дает возможность для появления на предприятиях современных инновационных моделей, которые позволяют создавать условия для развития навыков, необходимых для внедрения инноваций в любом контексте. Цель. Исследовать существующие классификации инноваций и моделей инновационного процесса, систематизировать и разработать собственные классификации относительно исследуемых объектов. Материалы и методы. В процессе исследования использовались методы логики и сравнительного анализа, методы системного подхода и аналогий. Материалами исследования были публикации зарубежных и украинских ученых, исследовавших эту проблематику. Результаты. Проведено исследование историографии по понятиям «инновация» и «инновационный процесс». Особое внимание уделено рассмотрению «открытых инноваций». Это позволило отследить, как менялось понятие «инновации» со временем, классифицировать существующие типы инноваций по различным признакам и отделить их по каждой категории. Также рассмотрено, как менялся инновационный процесс и его модели, показано этапы его развития с соответствующими признаками и недостатками. Выводы. На сегодня существует значительное количество типов инноваций, появляется много новых, но до сих пор нет единой их классификации. Рассмотреные классификации отечественных и зарубежных ученых заметно отличаются по различным признакам. Также нет единого алгоритма для отдельно взятого предприятия не только как стать инновационным, но и как выжить в условиях современной рыночной экономики. Свой инновационный путь руководство предприятия самостоятельно выбирает в соответствии с возможностями и условиями, в которых оно находится. |
|
Date |
2018-06-11T15:27:32Z
2018-06-11T15:27:32Z 2018 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Характеристики та класифікації інновацій та інноваційного процесу / Ю.А. Даниленко // Наука та інновації. — 2018. — Т. 14, № 3. — С. 15-30. — Бібліогр.: 35 назв. — укр.
1815-2066 DOI: doi.org/10.15407/scin14.03.015 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/134025 |
|
Language |
uk
|
|
Relation |
Наука та інновації
|
|
Publisher |
Видавничий дім "Академперіодика" НАН України
|
|