Запис Детальніше

Корпоративна соціальна відповідальність як складова формування конкурентного фахівця

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Корпоративна соціальна відповідальність як складова формування конкурентного фахівця
Corporate social responsibility as an element of developing competitive professional excellence
Корпоративная социальная ответственность как составляющая формирования конкурентного специалиста
 
Creator Олійник, О. О.
Oliinyk, O. O.
Олейник, Е. А.
 
Subject Корпоративна соціальна відповідальність
освіта
взаємодія
вищий навчальний заклад
зацікавлені сторони
Сorporate social responsibility
education
interaction
institution of higher education
stakeholders
Корпоративная социальная ответственность
образование
взаимодействие
высшее учебное заведение
заинтересованные стороны
334:659
 
Description У статті проаналізовано сучасні соціально відповідальні практики взаємодії суб’єктів господарювання з вищими навчальними закладами України. Запропоновано основні напрями та форми співпраці між бізнесом і навчальними закладами за засадах концепції корпоративної соціальної відповідальності.
The aim of this paper is to examine the directions and forms of cooperation betweenbusiness and educational institutions from the perspective of the corporate socialresponsibility concept. The article analyses the level of unemployment among young adults and the patterns of unemployment among young people who have recently graduated fromeither upper secondary or tertiary educational institutions of the 1st-4th accreditation level inUkraine, basing on statistical information. The author has identified the obstacles faced byyoung professionals as they begin their career journey in the labour market. The paper hasalso substantiated that the modern education system that trains specialists for the Ukrainian labour market needs to be improved and further developed, in particular through the collaboration between educational institutions and businesses within the scope of social responsibility. The research has analysed the modern socially responsible practices of interaction between business entities and higher educational institutions of Ukraine. Theauthor has determined the major forms of cooperation between business and educationalinstitutions, in particular in the field of research and development, academic and studentmobility, entrepreneurial initiatives, curriculum development, management, etc. Moreover,this paper has proved that effective interaction between businesses and educationalinstitutions is an effective tool in the process for improving quality and raising standards in education, as well as equipping students with the skills and experiences to allow them to become leaders in their chosen careers.
В статье проанализированы современные социально ответственные практики взаимодействия субъектов хозяйствования с высшими учебными заведениями Украины. Предложены основные направления и формы сотрудничества между бизнесом и учебными заведениями по началах концепции корпоративной социальной ответственности.
 
Publisher ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
 
Date 2018-06-12T10:16:56Z
2018-06-12T10:16:56Z
2018
 
Type Article
 
Identifier Олійник О. О. Корпоративна соціальна відповідальність як складова формування конкурентного фахівця / Олійник О. О. // Соціально-трудові відносини: теорія та практика : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана», Ін-т соц.-труд. відносин ; [редкол.: А. М. Колот (голова) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2018. – № 1. – С. 270–276.
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/24777
 
Language uk