Запис Детальніше

Розвиток гнучкої зайнятості як фактор якості трудового життя викладачів вищої школи

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Розвиток гнучкої зайнятості як фактор якості трудового життя викладачів вищої школи
Development of flexible work as a factor of quality of working life of educators in the system of higher education
Развитие гибкой занятости как фактор качества трудовой жизни преподавателей высшей школы
 
Creator Рябоконь, Іван Олександрович
Ryabokon, I. А.
Рябоконь, Иван Александрович
 
Subject Зайнятість
гнучка зайнятість
якість трудового життя
продуктивність праці
задоволення працею
управління персоналом
кадрова політика
вища освіта
Employment
flexible work
quality of working life
productivity of labor
job satisfaction
human resource management
staff policy
higher education
Занятость
гибкая занятость
качество трудовой жизни
производительность труда
удовлетворенность трудом
управление персоналом
кадровая политика
высшее образование
338.58:65.014
 
Description У статті проаналізовано розвиток гнучкої праці, як складової і фактору якостітрудового життя. Виявлено роль моделі гнучкої зайнятості у забезпеченні якості трудового життя у вищих начальних закладах. Визначено фактори формування якості трудового життя на основі світової тенденції до конвергенції стандартіввищої освіти.
The article analyzes the development of flexible labor as a component and factor of quality of working life. The role of the flexible employment model in ensuring the quality of working life in higher educational institutions is revealed. The factors of forming the quality of working life on the basis of the global tendency towards convergence of highereducation standards are determined.
The purpose of the study is to analyze the advantages and disadvantages of various forms of flexible employment of higher educational institutions instructors in terms of the prospect of convergence of higher education standards of Ukraine with European ones. The research has shown that the implementation of a flexible employment model in institutions of higher education requires an assessment of the type of employee, that is, thorough study of the specifics of the work and the personality of the employee; intensity of work to mitigate the "burnout" of the workforce; the threat of isolation, in the case where some forms of flexible employment can create a barrier for the inclusion of the individual (the phenomenon of "rejection"). The administration of the institution should also take into account all the pros and cons, as well as the available resources, when introducing the western models of flexible employment. The main purpose of the study is to avoid the conflict of private and working life, and, accordingly, to improve the quality of working life.
В статье анализируются развитие гибкого труда, как составляющей и факторакачества трудовой жизни. Выявлена роль модели гибкой занятости в обеспечениикачества трудовой жизни в высших учебных заведениях. Определены факторы формирования качества трудовой жизни на основе мировой тенденции к конвергенции стандартов высшего образования.
 
Publisher ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
 
Date 2018-06-13T09:09:36Z
2018-06-13T09:09:36Z
2018
 
Type Article
 
Identifier Рябоконь І. О. Розвиток гнучкої зайнятості як фактор якості трудового життя викладачів вищої школи / Рябоконь І. О. // Соціально-трудові відносини: теорія та практика : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана», Ін-т соц.-труд. відносин ; [редкол.: А. М. Колот (голова) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2018. – № 1. – С. 353–359.
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/24788
 
Language uk