Запис Детальніше

Диференціація змісту навчання у старшій школі: історико-аналітичний аспект

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/710851/
http://mir.ddpu.drohobych.net/article/view/128884
 
Title Диференціація змісту навчання у старшій школі: історико-аналітичний аспект
Differentiation of the content of teaching in the high school: the historical and analytical aspect
 
Creator Загородня, Алла Анатоліївна
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
93/94 History
 
Description У статті розкрито сутність понять “диференційоване навчання”, “диференціація змісту навчання”, диференціація змісту навчання у старшій школі”. Визначено особливості протікання процесу диференціації змісту навчання у старшій загальноосвітній школі. Розкрито значущість диференціації змісту навчання у старшій школі для сучасної середньої шкільної освіти. Окреслено аналітико-історичний аспект становлення, розвитку та впровадження диференційованого навчання у педагогічній теорії та практиці. Охарактеризовано профілі диференціації змісту навчання. Представлено інформацію щодо важливих напрямів диференціації змісту навчання в шкільній освіті. Виокремлено та охарактеризовано такі форми організації диференціації змісту навчання у старшій школі, як: внутрішня диференціація, зовнішня диференціація, напіввідкрита диференціація, прихована диференціація. Наведено опис видів диференціації змісту навчання за рівнем організації.
The article reveals the essence of the concepts of "differentiated learning", "the differentiation of the content of teaching", the differentiation of the content of teaching in the senior school. " The peculiarities of the course of the process of differentiation of the content of study at the secondary school are determined. The significance of the differentiation of the content of teaching in the high school for modern secondary school education is revealed. The analytical-historical aspect of formation, development and implementation of differentiated learning in pedagogical theory and practice is outlined. Characterized profiles of differentiation of the content of training. Information is provided on important areas of differentiation of the content of study in school education. The following forms of organizing the differentiation of the content of teaching in the senior school are distinguished and characterized such as: internal differentiation, external differentiation, semi-open differentiation, latent differentiation. The description of types of differentiation of the content of training by the level of organization is given.
 
Publisher Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
Drohobych State Pedagogical University named after Ivan Franko
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/710851/1/%D0%90.%D0%90.%D0%97%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D1%8F%2C%202018.pdf
- Загородня, Алла Анатоліївна (2018) Differentiation of the content of teaching in the high school: the historical and analytical aspect Youth and the market, 3 (158). pp. 30-33. ISSN 2308-4634