NEW TASKS AND FUNCTIONS OF THE TEACHER OF INNOVATIVE TYPE IN THE PREPARATION OF THE COMPETENT DOCTOR
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
NEW TASKS AND FUNCTIONS OF THE TEACHER OF INNOVATIVE TYPE IN THE PREPARATION OF THE COMPETENT DOCTOR
НОВІ ЗАВДАННЯ І ФУНКЦІЇ СУЧАСНОГО ВИКЛАДАЧА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ У ПІДГОТОВЦІ КОМПЕТЕНТНОГО ЛІКАРЯ |
|
Creator |
Tkachuk, Elena
Kulbashna, Yaroslava Zakharova, Valeriia |
|
Subject |
general competence; healthcare competence; higher school; institution of higher medical education; functions of a teacher of higher education; future physicians.
вища школа, заклад вищої медичної освіти, загальні компетентності, здоров’язбережувальна компетентність, майбутні лікарі, функції викладача вищої школи |
|
Description |
The article reveals the roles and functions of the modern teacher of higher medical educational establishment (instructor, trainer, tutor, mentor, coach, facilitator, manager, researcher) in creating high-quality experience for students and ensuring conditions for their knowledge acquisition, competencies and skills. It was substantiated the necessity of updating the pedagogical paradigm in the higher medical school according to evolutionary personal changes of the modern youth generation. It is also established that future doctors’ healthcare and foreign language competencies formation are not evaluated adequately among the university teachers’ functions. The key tasks of the modern medical university teachers, which are interrelated and interdependent with each other, are determined.
У статті розкрито ролі і функції сучасного викладача закладів вищої медичної освіти (наставника, тренера, тьютора, ментора, коуча, фасилітатора, менеджера, дослідника) у створенні якісного досвіду для студентів та забезпеченні умов для набуття ними знань, компетентностей і навичок. Обгрунтовано необхідність оновлення педагогічної парадигми у вищій медичній школі відповідно до еволюційних особистісних змін сучасної генерації молоді. Встановлено, що серед недостатньо оцінених функцій викладача вищої медичної школи є формування здоров’язберігаючої та іншомовної компетентностей майбутнього лікаря. Визначено ключові завдання сучасного викладача вищої медичної освіти, які взаємопов’язані і взаємозалежні між собою. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2018-03-08
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/497
10.28925/2312-5829.2018.1-2.31220 |
|
Source |
Освітологічний дискурс; 2018: № 1-2 (20-21); 141-157
Educological discourse; 2018: № 1-2 (20-21); 141-157 Освитологичный дискурс; 2018: № 1-2 (20-21); 141-157 2312-5829 10.28925/2312-5829.2018.1-2 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/497/408
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
|