Запис Детальніше

NEW TASKS AND FUNCTIONS OF THE TEACHER OF INNOVATIVE TYPE IN THE PREPARATION OF THE COMPETENT DOCTOR

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title NEW TASKS AND FUNCTIONS OF THE TEACHER OF INNOVATIVE TYPE IN THE PREPARATION OF THE COMPETENT DOCTOR
НОВІ ЗАВДАННЯ І ФУНКЦІЇ СУЧАСНОГО ВИКЛАДАЧА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ У ПІДГОТОВЦІ КОМПЕТЕНТНОГО ЛІКАРЯ
 
Creator Tkachuk, Elena
Kulbashna, Yaroslava
Zakharova, Valeriia
 
Subject general competence; healthcare competence; higher school; institution of higher medical education; functions of a teacher of higher education; future physicians.
вища школа, заклад вищої медичної освіти, загальні компетентності, здоров’язбережувальна компетентність, майбутні лікарі, функції викладача вищої школи
 
Description The article reveals the roles and functions of the modern teacher of higher medical educational establishment (instructor, trainer, tutor, mentor, coach, facilitator, manager, researcher) in creating high-quality experience for students and ensuring conditions for their knowledge acquisition, competencies and skills. It was substantiated the necessity of updating the pedagogical paradigm in the higher medical school according to evolutionary personal changes of the modern youth generation. It is also established that future doctors’ healthcare and foreign language competencies formation are not evaluated adequately among the university teachers’ functions. The key tasks of the modern medical university teachers, which are interrelated and interdependent with each other, are determined.
У статті розкрито ролі і функції сучасного викладача закладів вищої медичної освіти (наставника, тренера, тьютора, ментора, коуча, фасилітатора, менеджера, дослідника) у створенні якісного досвіду для студентів та забезпеченні умов для набуття ними знань, компетентностей і навичок. Обгрунтовано необхідність оновлення педагогічної парадигми у вищій медичній школі відповідно до еволюційних особистісних змін сучасної генерації молоді. Встановлено, що серед недостатньо оцінених функцій викладача вищої медичної школи є формування здоров’язберігаючої та іншомовної компетентностей майбутнього лікаря.  Визначено ключові завдання сучасного викладача вищої медичної освіти, які взаємопов’язані і взаємозалежні між собою.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor

 
Date 2018-03-08
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/497
10.28925/2312-5829.2018.1-2.31220
 
Source Освітологічний дискурс; 2018: № 1-2 (20-21); 141-157
Educological discourse; 2018: № 1-2 (20-21); 141-157
Освитологичный дискурс; 2018: № 1-2 (20-21); 141-157
2312-5829
10.28925/2312-5829.2018.1-2
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/497/408
 
Rights ##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0