Запис Детальніше

FEATURES OF FORMATING THE PROJECT COMPETENCE FOR FUTURE TEACHERS OF PRESCHOOL EDUCATION

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title FEATURES OF FORMATING THE PROJECT COMPETENCE FOR FUTURE TEACHERS OF PRESCHOOL EDUCATION
ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРОЕКТНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ У МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
 
Creator Koshil, Oksana
 
Subject competence; competency; pedagogical planning; project competence.
: компетенція; компетентність; педагогічне проектування; проектна компетенція.
 
Description One of the signs of the modern world is its technologizing, the widespread use of a technological approach in all spheres of life. Technology implies the effective use of all kinds of resources for optimal achievement of the set goals. Therefore, we believe that there is a need to prepare future educators for the project activity. In particular, the formation of project competence for future educators of pre-school establishments.On the basis of scientific analysis, project competence of future teachers is considered as an integrative integrity, knowledge, and skills that are necessary for the implementation of the project activity that causes the formation of quality professional competence of future specialists (the ability to apply design knowledge and skills in practice).The essence of the concepts of "competence", "competency", "design" has been described in the article. Effective ways of project competence development in future educators of pre-school establishments have been shown. Content-technological provision of project competence development for future educators during vocational training that effectively influences this process has been described in detail.
У статті здійснено аналіз сутнісного змісту поняття «проектна компетенція» з урахуванням дефініцій базових понять «компетенція», «компетентність», «проектування». Охарактрирозовано особливості формування проектної компетенції у майбутніх вихователів у процесі фахової підготовки. У зазначеному аспекті представлено алгоритм формування проектної компетенції у майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Запропоновано змістово-технологічне забезпечення формування проектної компетенції у майбутніх вихователів, яке ефективно впливає на зазначений процес. 
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor

 
Date 2018-03-08
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/501
10.28925/2312-5829.2018.1-2.9146
 
Source Освітологічний дискурс; 2018: № 1-2 (20-21); 303-311
Educological discourse; 2018: № 1-2 (20-21); 303-311
Освитологичный дискурс; 2018: № 1-2 (20-21); 303-311
2312-5829
10.28925/2312-5829.2018.1-2
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/501/427
 
Rights ##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0