Суб’єктність як чинник становлення особистості майбутнього фахівця
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/24034/
|
|
Title |
Суб’єктність як чинник становлення особистості майбутнього фахівця
Subjectivity as a factor of the future specialist’ personal becoming Субъектность как фактор становления личности будущего специалиста |
|
Creator |
Сергєєнкова, Оксана Павлівна
Столярчук, Олеся Анатоліївна |
|
Subject |
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
|
|
Description |
В роботі розглянуто проблему розвитку суб’єктності як провідного чинника становлення особистості майбутнього фахівця. Встановлено, що професійна підготовка постає сенситивним етапом для виявлення та формування провідних характеристик суб’єктності здобувача вищої освіти. Студент як суб’єкт професійного становлення тлумачиться як особистість з розвиненою спрямованістю, свідомістю та самосвідомістю, що активно використовує та збагачує власний потенціал. Векторами становлення суб’єктності майбутнього фахівця визначено компоненти професійної діяльності, значущі особистісні характеристики, а також етапи та зміст професійного становлення. Базовими виразниками суб’єктності майбутнього фахівця виокремлено такі його особистісні риси, як активність, рефлексивність, відповідальність і гнучкість. Доведено, що професійне навчання постає полігоном для становлення й апробації суб’єктності студента за умов впровадження особистісно орієнтованої парадигми закладу вищої освіти.
The problem of the development of subjectivity as a leading factor of the future specialist’ personality becoming was considered in the article. It was found, that professional studying is a sensitive stage for the identification and formation of the leading characteristics subjectivity of future specialist. A student as a subject of professional becoming is a personality with a developed orientation, consciousness and self-consciousness, which uses and enriches her potential actively. A professional becoming of personality is stage her professional development. A future specialist as the subject is an initiator and an author of his professional development. Results of the research of the dynamic of students’ professional becoming are indicate necessitate of optimization of psychological and pedagogical support of becoming their subjectivity. В работе рассмотрена проблема развития субъектности как ведущего фактора становления личности будущего специалиста. Установлено, что профессиональная подготовка есть сенситивным этапом для выявления и формирования ведущих характеристик субъектности будущего специалиста. Студент как субъект профессионального становления трактуется как личность с развитой направленностью, сознанием и самосознанием, которая активно использует и обогащает свой потенциал. Векторами становления субъектности будущего специалиста определены компоненты профессиональной деятельности, значимые личностные характеристики, а также этапы и содержание профессионального становления. Базовыми показателями субъектности будущего специалиста выделены следующие его личностные черты: активность, рефлексивность, ответственность и гибкость. Доказано, что профессиональное обучение выступает полигоном для становления и апробации субъектности студента в условиях внедрения личностно ориентированной парадигмы учреждения высшего образования. |
|
Publisher |
Лисенко М. М.
|
|
Date |
2018-06
|
|
Type |
Стаття
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/24034/1/O_Serhieienkova_O_Stoliarchuk_H_40_IL.pdf
Сергєєнкова, Оксана Павлівна та Столярчук, Олеся Анатоліївна (2018) Суб’єктність як чинник становлення особистості майбутнього фахівця Humanitarium: зб. наук. праць ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди" (40). с. 86-93. ISSN 2308-5126 |
|