Використання кліткових автоматів у методі ранжування варіантів маршруту польоту ударних літаків для ураження наземних цілей
Наукові видання Харківського національного університету Повітряних Сил
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Використання кліткових автоматів у методі ранжування варіантів маршруту польоту ударних літаків для ураження наземних цілей
Метод ранжирования вариантов маршрута полета ударных самолетов для поражения наземных целей с использованием клеточных автоматов Method of ranking options of the road variants to train harvest aircrafts for the impact of groundweight using cellular automaton |
|
Creator |
Є.С. Воробйов
Е.С. Воробьев E. Vorobyov |
|
Subject |
Літальні апарати: аеродинаміка, силові установки, обладнання, озброєння та застосування
УДК 004.023 клітинний автомат, маршрут, маршрут польоту, оптимізація, ранжування клеточный автомат, маршрут, маршрут полета, оптимизация, ранжирование cellular automaton, route, flight route, optimization, ranging |
|
Description |
У статті розглядається задача альтернативного вибору варіанта маршруту польоту ударної авіації для ураження наземних цілей. Дане завдання відноситься до класу задач багатокритеріальної оптимізація і вимагає значних часових і обчислювальних ресурсів для свого вирішення. В роботі розроблено метод отримання сімейства маршрутів відповідно до обраної стратегії ведення бойових дій. Запропоновано метод ранжування маршрутів за показниками паливної економічності, часу польоту та безпеки польотів під час виконання бойового завдання. Основна відмінність розробленого методу полягає в уточненні властивостей тривимірної моделі клітинного автомата решітчастого газу, розробки нового підходу до обчислення ймовірності зміни положення клітини і визначення правил переходу до сусідніх елементів і розробки нових процедур переходу в них. Використання методу параметричної оцінки варіантів маршрутів та їх ранжування для обґрунтування варіанту реалізації під час ведення бойових дій. Розроблені методи дозволяють автоматизувати процес отримання та обґрунтування рішень при плануванні використання груп ударної авіації.
В статье рассматривается задача альтернативного выбора варианта маршрута полета ударной авиации для поражения наземных целей. Данная задача относится к классу задач многокритериальной оптимизация и требует значительных временных и вычислительных ресурсов для своего решения. В работе разработан метод получения семейства маршрутов в соответствии с выбранной стратегией ведения боевых действий. Предложен метод ранжирования маршрутов по показателям топливной экономичности, времени полета и безопасности полетов при выполнении боевой задачи. Основное отличие разработанного метода заключается в уточнении свойств трехмерной модели клеточного автомата решетчатого газа, разработки нового подхода к вычислению вероятности изменения положения клетки и определение правил перехода к соседним элементам и разработки новых процедур перехода в них. Использован метод параметрической оценки вариантов маршрутов и их ранжирование для обоснования варианта реализации при ведении боевых действий. Разработанные методы позволяют автоматизировать процесс получения и обоснования решений при планировании использования групп ударной авиации. The article deals with the problem of alternative choice of a variant of the flight route of shock aviation for the consideration of ground targets. This task refers to the class of multicriteria optimization tasks and requires significant time and computing resources for its solution. In the work the method of obtaining a family of routes according to the chosen strategy of conducting military operations is developed. The method of ranking routes according to parameters of parity efficiency, flight time and flight safety during the execution of combat task is proposed. The main difference between the ro-made method is to clarify the properties of the three-dimensional model of the cellular lattice machine, to develop a new approach to calculating the probability of changing the position of the cell and determining the rules of transition to neighboring elements and the development of new procedures for the transition to them. Using the method of parametric estimation of route options and their ranking to justify the implementation of the option during the conduct of hostilities. The developed methods allow to automate the process of obtaining and substantiating decisions when planning the use of shock-air groups. |
|
Publisher |
Харківський національний університет Повітряних Сил ім. І. Кожедуба
Харьковский национальный университет Воздушных Сил им. И. Кожедуба Kharkiv national Air Force University named after I. Kozhedub |
|
Date |
2018
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion Рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://www.hups.mil.gov.ua/periodic-app/article/18711
|
|
Source |
Збірник наукових праць Харківського національного університету Повітряних Сил. — 2018. — № 2(56). 39-47
Сборник научных трудов Харьковского национального университета Воздушных Сил. — 2018. — № 2(56). 39-47 Scientific Works of Kharkiv National Air Force University. — 2018. — № 2(56). 39-47 2073-7378 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://www.hups.mil.gov.ua/periodic-app/article/18711/zhups_2018_2_7.pdf
|
|