Запис Детальніше

Соціалізація дитини з обмеженими розумовими можливостями в сучасному освітньому вимірі: нав.-метод. посіб.

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/705560/
 
Title Соціалізація дитини з обмеженими розумовими можливостями в сучасному освітньому вимірі: нав.-метод. посіб.
Socialization of a child with intellectual disabilities in modern educational measurement
Социализация ребенка с ограниченными умственными возможностями в современном образовательном измерении: уч.-метод. пособ.
 
Creator Висоцька, А. М.
Гладченко, І. В.
Супрун, М.О.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description У навчально-методичному посібнику представлено авторський підхід стосовно розуміння проблем соціалізації та індивідуалізації дітей з обмеженими розумовими можливостями та сутнісні характеристики процесу їхнього соціального розвитку; узагальнено результати досліджень вітчизняних і зарубіжних авторів з проблем соціального розвитку та формування особистості дітей з психофізичними порушеннями шляхом формування у них соціально-адаптивних умінь і навичок, життєвої і здоров'язберігаючих компетенцій; розглянуто умови, що сприяють соціалізації дітей, а також окремі причини соціальної дезадаптації; розкрито зв'язок процесу соціалізації, освітнього простору та соціокультурної ситуації, а також соціалізуючу функцію корекційно-освітнього простору як чинника соціального розвитку та становлення особистості учня з особливостями інтелектуального розвитку в умовах спеціальної установи; представлено способи організації та компоненти корекційно-освітнього середовища, в залежності від типу зв'язків і відносин, що становлять його структуру.
Продукція забезпечує підвищення якості освіти, розширення можливостей навчання та виховання дітей з розумовою відсталістю та сприяє поліпшенню результатів діяльності педагогічного колективу освітніх установ.
Адресовано науковцям, учителям, вихователям, психологам закладів спеціальної освіти, працівникам соціальної служби, студентам дефектологічних факультетів педагогічних університетів, аспірантам, всім, хто цікавиться проблемами соціалізації розумово відсталих дітей.
In the textbook presents the author's approach with respect to understanding the problems of socialization and individualization of children with intellectual disabilities and the essential characteristics of the process of social development; The results of studies of domestic and foreign authors on the problems of social development and the formation of the personality of children with mental and physical impairments through the formation of their social and adaptive skills, life and health-competence; The conditions that contribute to the socialization of children, as well as individual causes of social exclusion; discloses the connection of the socialization process, educational environment and socio-cultural situation, as well as socializing function of correctional and educational space as a factor of social development and the formation of the individual student with the peculiarities of intellectual development in a special institution; methods are provided for the organization and components of correctional and educational environment, depending on the type of connections and relationships that make up its structure.
Products enhances the quality of education, empowerment training and education of children with mental retardation and improves the results of the teaching staff of educational institutions activity.
Addressed to researchers, teachers, educators, psychologists, special education institutions, social workers, students defectological faculties of pedagogical universities, graduate students, anyone interested in the problems of socialization of mentally retarded children
В учебно-методическом пособии представлен авторский подход относительно понимания проблем социализации и индивидуализации детей с ограниченными умственными возможностями и сущностные характеристики процесса их социального развития; обобщены результаты исследований отечественных и зарубежных авторов по проблемам социального развития и формирования личности детей с психофизическими нарушениями путем формирования у них социально-адаптивных умений и навыков, жизненной и здоровьесберегающих компетенций; рассмотрены условия, способствующие социализации детей, а также отдельные причины социальной дезадаптации; раскрыто связь процесса социализации, образовательного пространства и социокультурной ситуации, а также социализирующую функцию коррекционно-образовательного пространства как фактора социального развития и становления личности ученика с особенностями интеллектуального развития в условиях специального учреждения; представлены способы организации и компоненты коррекционно-образовательной среды, в зависимости от типа связей и отношений, составляющих его структуру.
Продукция обеспечивает повышение качества образования, расширение возможностей обучения и воспитания детей с умственной отсталостью и способствует улучшению результатов деятельности педагогического коллектива образовательных учреждений.
Адресовано научным работникам, учителям, воспитателям, психологам учреждений специального образования, работникам социальной службы, студентам дефектологических факультетов педагогических университетов, аспирантам, всем, кто интересуется проблемами социализации умственно отсталых детей
 
Publisher Інститут спеціальної педагогіки НАПН України
 
Date 2014
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/705560/2/%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87-%D0%BC%D0%B5%D1%82.%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D0%A1%D0%9E%D0%A6%D0%86%D0%90%D0%9B%D0%86%D0%97%D0%90%D0%A6%D0%86%D0%AF%20.pdf
Висоцька, А. М., Гладченко, І. В. and Супрун, М.О. (orcid.org/0000-0002-4198-9527 <http://orcid.org/0000-0002-4198-9527>) (2014) Socialization of a child with intellectual disabilities in modern educational measurement Інститут спеціальної педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна.