Запис Детальніше

Роль шкільного підручника в реалізації компететнісного підходу до навчання української мови учнів ліцею

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/710968/
 
Title Роль шкільного підручника в реалізації компететнісного підходу до навчання української мови учнів ліцею
The role of the school textbook in implementing the competative approach to teaching the Ukrainian language to students of the lyceum
 
Creator Горошкіна, Олена Миколаївна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description У статті окреслено функції підручника української мови, зокрема мотиваційну, світоглядну, ціннісно-орієнтувальну, розвивальну, інформативну, рефлексійно-корекційну. Акцентовано на зміні пріоритетності традиційних функцій підручника, зокрема інформативної, запропоновано шляхи реалізації цієї функції в суспільних сучасних умовах, зокрема через збільшення питомої ваги електронної підтримки підручника. Особливу увагу приділено проблемі впровадження компетентнісного підходу в освітній процес, що уможливлює використання теоретичних знань як практичного засобу пояснення явищ і розв’язання проблем, застосування досвіду успішних дій у конкретних ситуаціях. Визначено, що прикметною ознакою сучасного підручника української мови є спрямованість його на формування ключових і предметної компетентностей учнів.
The article outlines the functions of the Ukrainian language textbook, including motivation, ideological, value-oriented, developing, informative, reflective-corrective. The attention on changing the priority of traditional manual functions, including informative, offered the ways of implementing this function in modern social conditions, in particular through increasing the share of electronic tutorial support. Particular attention is paid to the implementation of competence approach in the educational process that enables the use of theoretical knowledge as a practical means of explanation of phenomena and problem solving, application experience of successful actions in specific situations. Determined that the distinguishing feature of the modern Ukrainian language textbook is its focus on forming core competencies and subject students.
В статье обозначены функции учебника украинского языка, в частности мотивационная, мировоззренческая, ценностно-ориентировочная, развивающая, информативная, рефлексионно-коррекционная. Акцентировано на изменении приоритетности традиционных функций учебника, в частности информативной, предложены пути реализации этой функции в общественных современных условиях, в частности из-за увеличения удельного веса электронной поддержки учебника. Особое внимание уделено проблеме внедрения компетентностного подхода в образовательный процесс, что делает возможным использование теоретических знаний как практического средства объяснения явлений и решения проблем, применение опыта успешных действий в конкретных ситуациях. Определено, что отличительным признаком современного учебника украинского языка является направленность его на формирование ключевых и предметной компетентностей учащихся.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2018
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/710968/1/%D0%93%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%88%D0%BA_%D0%BD%D0%B0.pdf
- Горошкіна, Олена Миколаївна (orcid.org/0000-0002-0378-888X <http://orcid.org/0000-0002-0378-888X>) (2018) The role of the school textbook in implementing the competative approach to teaching the Ukrainian language to students of the lyceum Українська мова і література в школі, 3 (138). pp. 2-7. (In Press)