Запис Детальніше

Проблеми гуманітаризації змісту шкільної освіти

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/711022/
 
Title Проблеми гуманітаризації змісту шкільної освіти
Problems of humanitarian content of school education
Проблемы гуманитаризации содержания школьного образования
 
Creator Гончаренко, Семен Устимович
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description Автор аналізує проблему гуманітаризації шкільної освіти. Наголошено на тому, що гуманітаризація змісту шкільної освіти покликана по можливості пом'якшити суперечності технічної цивілізації, спричинені однобічним розвитком наук про природу на шкоду наукам про людину, гіпертрофованим раціоналізмом на шкоду морально-естетичному розвитку дітей. Зауважено, що досягти цього можна запровадженням в освітні стандарти й навчальні плани відповідних предметів (етика, естетика, людинознавство тощо), і насиченням людинознавчим матеріалом чинних дисциплін, причому, не тільки гуманітарного, але й математичного і природничо-наукового циклів.
The author analyzes the problem of humanization of school education. It is emphasized that the humanization of the content of school education is designed to mitigate the contradictions of technical civilization as much as possible, caused by the unilateral development of the science of nature to the detriment of the sciences of a person hypertrophied rationalism to the detriment of the moral and aesthetic development of children. It is noted that this can be achieved through the introduction into educational standards and curricula of the relevant subjects (ethics, aesthetics, human studies, etc.), and saturation of the human-science material of the existing disciplines, besides, not only humanitarian but also mathematical and natural sciences cycles.
Автор анализирует проблему гуманитаризации школьного образования. Отмечено, что гуманитаризация содержания школьного образования призвана по возможности смягчить противоречия технической цивилизации, вызванные односторонним развитием наук о природе в ущерб наукам о человеке, гипертрофированным рационализмом в ущерб морально-эстетическому развитию детей. Замечено, что достичь этого можно введением в образовательные стандарты и учебные планы соответствующих предметов (этика, эстетика, человековедение т.п.), и насыщением человековедческих материалом действующих дисциплин, причем, не только гуманитарного, но и математического и естественнонаучного циклов.
 
Publisher АСМІ
 
Date 2004
 
Type Book Section
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/711022/1/%D0%BA%D0%BE%D1%80.%D1%87%D0%B8%D1%82.pdf
- Гончаренко, Семен Устимович (2004) Problems of humanitarian content of school education In: Підготовка майбутнього вчителя природничих дисциплін в умовах моделювання освітнього середовища: Міжнар. наук.-практ. конф.: ХІ Каришинські читання АСМІ, м. Полтава, Україна, pp. 60-64.