Програма навчального курсу «Основи інклюзивної освіти» для вищих навчальних закладів та закладів післядипломної педагогічної освіти
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/711031/
|
|
Title |
Програма навчального курсу «Основи інклюзивної освіти» для вищих навчальних закладів та закладів післядипломної педагогічної освіти
The Program of the Course «Fundamentals of Inclusive Education» for higher school institutions and post-graduated teachers education |
|
Creator |
Колупаєва, А.А.
|
|
Subject |
37.09 Organization of instruction
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Автором представлено програму навчального курсу «Основи інклюзивної освіти» для вищих навчальних закладів, що здійснюють підготовку фахівців за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра (спеціаліста, магістра педагогічного спрямування). Н Н авчальна програма затверджена МОНМС України (лист МОНМС №1/11-1912 від 13.02 2012 р.). МОНМС України рекомендовано навчальну дисципліну «Основи інклюзивної освіти» з 2012/2013 навчального року запровадити у навчальному процесі вищих навчальних закладів, які здійснюють підготовку педагогічних працівників за напрямами (спеціальностями) «Дошкільна освіта», «Початкова освіта», «Соціальна педагогіка» (наказ МОНМС України №1/9-456 від 18.06.2012 року).
The author presents the program of the course «Fundamentals of Inclusive Education» for higher school institutions which train specialists in the qualification of Bachelor (as well as degrees of Specialist and Master of Education). The curriculum is approved by Ministry of Education and Science of Ukraine (letter № 1/11-1912 MONMS of Ukraine from 13.02.2012). The course «Fundamentals of Inclusive Education» was recommended by Ministry of Education and Science of Ukraine to implement the learning process in high school institutions from the 2012/2013 school year in case to provide training in the educational fields (specialties) of «Early childhood education», «Primary education» and «Social pedagogy» (order № 1/9 – 456 MONMS of Ukraine from 18.06.2012 year). This academic discipline is based on Ukrainian and international research in the field of inclusive education, e.g. research carried out by Canadian academics, and is aimed at developing professional skills in pedagogy and psychology students at universities and improving the skills of practicing teachers who take their regular professional development courses in related areas at In-Service Teacher Training Institutes. The course consists of a set of academic credits that are similar to ЕСТ S; two content modules consisting of 12 learning topics; self-study assignments and individual projects for students; and a rating scale to evaluate the learning outcomes. |
|
Publisher |
Педагогічна преса
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/711031/1/%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B0%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81%D1%83%20%C2%AB%D0%9E%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%20%D1%96%D0%BD%D0%BA%D0%BB%D1%8E%D0%B7%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8%C2%BB%20%D0%B4%D0%BB%D1%8F%20%D0%B2%D0%B8%D1%89%D0%B8%D1%85%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%85%20%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D1%96%D0%B2%20%D1%82%D0%B0%20%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D1%96%D0%B2%20%D0%BF%D1%96%D1%81%D0%BB%D1%8F%D0%B4%D0%B8%D0%BF%D0%BB%D0%BE%D0%BC%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8.pdf
- Колупаєва, А.А. (orcid.org/0000-0002-4610-5081 <http://orcid.org/0000-0002-4610-5081>) (2014) The Program of the Course «Fundamentals of Inclusive Education» for higher school institutions and post-graduated teachers education Особлива дитина: навчання і виховання, 1 (69). pp. 7-11. ISSN 2312-2781 |
|