Соціокультурний контекст змін в освіті осіб з особливими потребами в Україні
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/711036/
|
|
Title |
Соціокультурний контекст змін в освіті осіб з особливими потребами в Україні
The sociocultural context changes in education of people with disabilities in Ukraine |
|
Creator |
Таранченко, О.М.
|
|
Subject |
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
37.09 Organization of instruction 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. |
|
Description |
Висвітлено потреби глибинної перебудови системи освіти, що зумовлені об’єктивними процесами трансформації сучасного суспільства. Зроблено екскурс щодо економічного, політич- ного, соціально устрою різних держав, що дає можливість корелювати ключові аспекти життєдіяльності в сучасному суспільстві для ефективної організації освітнього сегменту в Україні. Відзначено, що ефективність реформування освітньої галузі, враховуючи досвід передових країн світу, залежить від комплексності суспільно-політичної та соціокультурної перебудови в державі; від заздалегідь продуманих та підготовлених засобів реалізації реформування (фінансових, кадрових, інфраструктурних та ін.), а також науково обґрунтованої та підтриманої усіма учасниками процесу концепції нововведень; від цілісності організації, методів і засобів навчального процесу, курикулуму тощо. Кожен із цих аспектів потребує виваженості, системності, покроковості відповідних заходів, оскільки їх хаотичність і зміна логіки їх слідування привноситиме хаотичність, деструктивність і категоричне неприйняття різними групами суб'єктів – учасників реформування. The paper highlights certain crucial changes in education of children with special needs in Ukraine. The Ukrainian education system went through significant transformational changes as the new social and education philosophy was introduced which is based on human-centric principles. Equal access to quality education was declared the mainstream policy for the development of education. It applies to all citizens, including persons with special needs, disabilities, and/or impairments. Nowadays, the functioning and development of the Ukrainian system of education for children with special needs is characterized by a greater emphasis on de-institualization and providing all teaching and learning resources in accessible formats taking into account individual special needs – a key principle of inclusive education. |
|
Publisher |
Педагогічна преса
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/711036/1/%D0%A1%D0%BE%D1%86%D1%96%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%83%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%82%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D0%B7%D0%BC%D1%96%D0%BD%20%D0%B2%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D1%96%20%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%20%D0%B7%20%D0%BE%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%B8%D0%BC%D0%B8%20%D0%BF%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%B1%D0%B0%D0%BC%D0%B8%20%D0%B2%20%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%96.pdf
- Таранченко, О.М. (2016) The sociocultural context changes in education of people with disabilities in Ukraine Особлива дитина: навчання і виховання, 4 (80). pp. 87-96. ISSN 2312-2781 |
|