Investigation of architecture of contemporary monitoring systems In cellular networks
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Investigation of architecture of contemporary monitoring systems In cellular networks
Исследование архитектуры современных систем мониторинга В сетях сотовой связи Дослідження архітектури сучасних систем моніторингу в мережах стільникового звязку |
|
Creator |
Одарченко, Р. С.
Коберник, А. Ю. Федюра, Т. В. |
|
Subject |
—
OSS - Operations Support Systems; cellular network; monitoring system; QoS – quality of service — — OSS – Operations Support Systems; сотовая сеть; система мониторинга; QoS – quality of service — — OSS – Operations Support Systems; стільникова мережа; система моніторингу; QoS – quality of service — |
|
Description |
In this paper, OSS solutions (Operations Support Systems) are investigated that allow to increase the efficiency of operational processes of planning, construction and operation of the network of telecom operators, and also enable engineers to perform their work faster, more efficiently and better. Providing a given level of service quality and high availability of network equipment is one of the key tasks of the telecommunications operator. It has been analyzed that the rapid detection of faults, the effective search for causes and the determination of priorities in their elimination are critical for the effective achievement of this goal. It has been revealed that in companies and organizations that use disparate monitoring tools, there is no unified view of the network, and as a consequence of the impact of an event on the quality of service provision. Operational diagnostics and the detection of emergencies are quite complex tasks that can be solved only by a set of organizational and technical activities. The introduction of the operational support system allows, first of all, to shorten the time to identify possible problems that can lead to malfunctions in the operation of equipment and information systems. Umbrella Fault Management allows you to tie everything together and organize management from a single console.
В данной работе исследованы OSS-решения (Operations Support Systems), позволяющие повысить эффективность операционных процессов планирования, строительства и эксплуатации сети операторов связи, а также дают возможность инженерам выполнять свою работу быстрее, эффективнее и качественнее. Обеспечение заданного уровня качества услуг и высокой доступности оборудования сети являются одними из ключевых задач телекоммуникационного оператора. Проанализировано, что быстрое обнаружение неисправностей, эффективный поиск причин и определения приоритетов в их устранении являются критическими для эффективного достижения этой цели. Выявлено, что в компаниях и организациях, где используются разрозненные средства мониторинга, отсутствует единое представление о сети, и как следствие о влиянии того или иного события на качество предоставления услуг Оперативная диагностика и выявление аварий достаточно сложная задача, которая может быть решена только комплексом организационно-технических мероприятий. Внедрение системы поддержки операционной деятельности позволяет, прежде всего, сократить время на выявление возможных проблем, которые могут привести к сбоям в работе оборудования и информационных систем. Централизованная система мониторинга позволяет связать все воедино и организовать управление с единой консоли. В даній роботі досліджено OSS-рішення (Operations Support Systems), що дозволяють підвищити ефективність операційних процесів планування, будівництва і експлуатації мережі операторів зв'язку, а також дають змогу інженерам виконувати свою роботу швидше, ефективніше та якісніше. Забезпечення заданого рівня якості послуг і високої доступності обладнання мережі є одними з ключових завдань телекомунікаційного оператора. Проаналізовано , що швидке виявлення несправностей, ефективний пошук причин і визначення пріоритетів в їх усуненні є критичними для ефективного досягнення цієї мети. Виявлено, що у компаніях і організаціях, де використовуються розрізнені засоби моніторингу, відсутнє єдине уявлення про мережу, і як наслідок про вплив тієї чи іншої події на якість надання послуг Оперативна діагностика і виявлення аварій є досить складним завданням, яке може бути вирішене тільки комплексом організаційно-технічних заходів. Впровадження системи підтримки операційної діяльності дозволяє, перш за все, скоротити час на виявлення можливих проблем, які можуть привести до збоїв в роботі обладнання та інформаційних систем. Централізована система моніторингу дозволяє зв'язати все воєдино і організувати управління з єдиної консолі. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2018-07-03
|
|
Type |
—
— — |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/12837
10.18372/2310-5461.38.12837 |
|
Source |
Наукоємні технології; Том 38, № 2 (2018)
Science-based technologies; Том 38, № 2 (2018) Наукоемкие технологии; Том 38, № 2 (2018) |
|
Language |
uk
|
|