Запис Детальніше

Учнівство у Великій Британії: особливості й стандартизація

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/707800/
https://ivetscienceipto.wixsite.com/tmpo/11-2016
 
Title Учнівство у Великій Британії: особливості й стандартизація
Apprenticeship in the UK: specific features and standartisation
Ученичество в Великобритании: особенности и стандартизация
 
Creator Леу, Сніжана Олексіївна
 
Subject 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У світлі активних процесів євроінтеграційної модернізації системи професійної освіти і навчання України виникає потреба в дослідженні кращих зарубіжних практик сфери професійної освіти і навчання, що дасть змогу розширити можливості адаптації, застосування ефективних практичних форм професійного навчання, однією з яких є учнівство (аpprenticeship).
У статті висвітлено особливості й характерні аспекти учнівства саме у Великій Британії, тому що в цій країні учнівство є розповсюдженим та високорозвиненим видом професійної підготовки. Дослідження здійснюється крізь призму історичного розвитку (частково), так як в процесі реформування учнівства чітко прослідковується становлення і практичний прояв його структурних компонентів; аналіз сучасних офіційних засад його надання та реалізації (угода про учнівство); і визначення особливостей стандартизації професійної підготовки такого типу.
У статті представлено структурні складові стандартів учнівства та загальні критерії визначення їхньої якості, умови й засади забезпечення прав та обов’язків сторін-учасників процесу професійного навчання та доповнено структурні компоненти системи учнівства, враховуючи тенденції її розвитку у Великій Британії.
За результатами проведеного дослідження зроблено висновок, що сьогодні, незважаючи на давність та традиційність системи, учнівство у Великій Британії є стрункою системою забезпечення якісної професійної підготовки, відповідно до вимог роботодавців й умов жорсткої конкуренції на ринку праці. Також наголошено на необхідності врахування результатів дослідження у процесах реформування системи професійної освіти і навчання в Україні.
In a view of active euro-integrative modernization processes of vocational education and training system in Ukraine there is a need to study the best international practices in the field of vocational education and training. This will extend the use and/or adaptation of effective practical VET forms where the apprenticeship is one of them.
The article represents the features and characteristic aspects of apprenticeship in the UK as it is widely used and highly developed. The research is carried out in the light of its historical development (some way) to light-up its evident formation, practical features and structural components while the reforming process. The article also provides the analysis of current official principles for its provision and implementation (Apprenticeship agreement) and standardization features for the training of that type.
The article represents the structural components of apprenticeship standards and general criteria to determine their quality, conditions and the Parties’ responsibilities, structural components of the apprenticeship in the United Kingdom.
The results of the research conclude that today, no matter how old and traditional the apprenticeship system in the UK is, it is the exact system to provide quality training, according to the employers’ requirements and high competitiveness at labor market. The article also emphasizes on the need to incorporate the research results in the reforming processes of VET system of Ukraine.
Ввиду активных процессов евроинтеграционной модернизации системы профессионального образования и обучения Украины, возникает потребность в исследовании лучших зарубежных практик сферы профессионального образования и обучения, что позволит расширить возможности адаптации или применения эффективных практических форм профессионального обучения, одной из которых является ученичество (аpprenticeship).
В статье освещены особенности и характерные аспекты ученичества именно в Великобритании, так как в этой стране ученичество является распространённым и высокоразвитым видом профессиональной подготовки. Исследование осуществляется через призму исторического развития (частично) так как в процессе реформирования ученичества, четко прослеживается становление и практическое проявление его структурных компонентов; анализ современных официальных основ его предоставления и реализации (соглашение об ученичестве); и определение особенностей стандартизации профессиональной подготовки такого типа.
В статье представлены структурные составляющие стандартов ученичества и общие критерии определения их качества, условия и принципы обеспечения прав и обязанностей сторон-участников процесса профессионального обучения, и дополнены структурные компоненты системы ученичества, учитывая тенденции ее развития в Великобритании.
По результатам проведенного исследования сделан вывод, что сегодня, несмотря на давность и традиционность системы, ученичество в Великобритании является стройной системой обеспечения качественной профессиональной подготовки, в соответствии с требованиями работодателей и условиями жесткой конкуренции на рынке труда. Также отмечена необходимость учета результатов исследования в процессах реформирования системы профессионального образования и обучения Украины.
 
Publisher ІПТО НАПН України
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/707800/1/%D0%9B%D0%95%D0%A3_%D0%A3%D1%87%D0%BD%D1%96%D0%B2%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE_%D0%A1%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F.pdf
- Леу, Сніжана Олексіївна (orcid.org/0000-0001-8616-1005 <http://orcid.org/0000-0001-8616-1005>) (2016) Apprenticeship in the UK: specific features and standartisation Теорія і методика професійної освіти, 3 (11). pp. 1-11.