Запис Детальніше

SWOT-аналіз упровадження елементів дуальної форми навчання у професійну підготовку майбутніх кваліфікованих робітників

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/711087/
https://ivet-ua.science/publications/journals/237-naukovyi-visnyk
 
Title SWOT-аналіз упровадження елементів дуальної форми навчання у професійну підготовку майбутніх кваліфікованих робітників
SWOT-analysis on implementing dual education elements into future skilled workers training
 
Creator Кулалаєва, Наталя Валеріївна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті наведено здійснений автором SWOT-аналіз упровадження елементів дуальної форми навчання в професійну підготовку майбутніх кваліфікованих робітників. Означений аналіз ґрунтується на узагальненні чисельних пілотних досліджень, які реалізуються в багатьох закладах професійної (професійно-технічної) освіти України. До сильних сторін упровадження віднесено: регулювання професійного навчання принципами ринкової економіки; зростання попиту на ринку праці на випускників, які навчалися за дуальною формою; відповідність якості професійної підготовки вимогам роботодавців; тісна співпраця між урядом та бізнес-спільною з питань професійної освіти і навчання; взаємовигода для держави, підприємств, закладів професійної (професійно-технічної) освіти та учнів; посилення мотивації учнів до навчання; підвищення престижу професійної освіти. Охарактеризовано елементи дуальної форми навчання, котрі доцільно впроваджувати у професійну підготовку майбутніх фахівців. Зазначено соціально-економічні чинники, наявність яких вимагає застосування професійною освітою України дуальної форми навчання. Розкрито сутність дуальної системи навчання. Показано, що за межами Німеччини доцільно впроваджувати її окремі елементи. Підкреслено, що їхнє відповідне поєднання у складі педагогічної системи дасть змогу забезпечити позитивний результат упровадження елементів дуальної форми навчання в професійну підготовку майбутніх кваліфікованих робітників. На основі проведеного SWOT-аналізу визначено основні складові організації навчально-виробничого процесу за дуальною формою навчання в закладах професійної (професійно-технічної) освіти: нормативно-правова база забезпечення дуальної форми навчання; система консультування з професійної кар’єри (професійна орієнтація та ідентифікація); стандарти професійної (професійно-технічної) освіти з професій на компетентнісній основі, структуровані за модульним принципом; система підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти з урахуванням вимог підприємств – замовників робітничих кадрів; інститут наставників для представників підприємств; інноваційні багатопрофільні центри професійної (професійно-технічної).
In article the author presents SWOT-analysis on implementing dual education elements into future skilled workers training. The analysis is based on generalizing data of numerous pilot studies implemented in lots of VET schools in Ukraine. Thus, strengths include market economy regulation of professional training, increasing LM demand for dual-graduates, meeting employers’ requirements, close cooperation between the government and the business community on VET issues, mutual benefit for the government, companies, VET schools and students, increasing students’ motivation for studying, raising the prestige of vocational education. Those elements of the dual form of training that should be implemented in professional training of future specialists are described. Socio-economic factors those require the use of dual form within VET system in Ukraine are mentioned. The essence of the dual system of education is represented. It is shown that outside of Germany it is expedient to implement just separated elements of dual approach. It is emphasized that their respective combination within the pedagogical system will enable to ensure a positive result of dual elements implementing into future skilled workers training. Based on the following SWOT analysis, the main educational and production process components according to the dual form of training in VET schools are determined, in particular: legislation framework for ensuring the dual form of education; career counselling system (professional guidance and identification); competence-based VET standards, modular-based structure; ToT system and professional upgrading for pedagogical workers of VET schools considering requirements of enterprises – work-givers for regular labour force; mentorship for representatives of enterprises; innovative multi-professional VET centres (technoparks, resource centres etc.); independent evaluation of student learning results.
 
Publisher ЖККГВ «Полісся» ЖОР
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/711087/1/%D0%9D%D0%B0%D1%82%D0%B0%D0%BB%D1%8F%20%D0%9A%D1%83%D0%BB%D0%B0%D0%BB%D0%B0%D1%94%D0%B2%D0%B0%20SWOT_%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%B7.pdf
- Кулалаєва, Наталя Валеріївна (orcid.org/0000-0002-8613-1495 <http://orcid.org/0000-0002-8613-1495>) (2018) SWOT-analysis on implementing dual education elements into future skilled workers training Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка (15). pp. 54-60. ISSN 2223-5752