Запис Детальніше

ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ЕНЕРГОНАВАНТАЖЕНОСТІ ПАР ТЕРТЯ ДИСКОВО-КОЛОДКОВИХ ГАЛЬМ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ (частина третя)

Наукові журнали НАУ

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ЕНЕРГОНАВАНТАЖЕНОСТІ ПАР ТЕРТЯ ДИСКОВО-КОЛОДКОВИХ ГАЛЬМ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ (частина третя)
EXPERIMENTAL RESEARCHES OF ENERGYLOADING OF FRICTION PAIRS OF DISC BRAKES OF VEHICLES (part three)
ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ЭНЕРГОНАГРУЖЕННОСТИ ПАР ТРЕНИЯ ДИСКОВО-КОЛОДОЧНЫХ ТОРМОЗОВ ТРАНСПОРТНЫХ СРЕДСТВ (часть третья)
 
Creator Вольченко, Александр Иванович
Киндрачук, Мирослав Васильевич
Возный, Андрей Владимирович
Бекиш, Ирина Орестовна
Витвицкий, Василий Степанович
 
Subject категорія транспортних засобів; дисково-колодкове гальмо; пара тертя; самовентильований гальмівний диск; елементи охолодження; енергонавантаженість; ефективність охолодження
УДК 629.413-592.112
subcategory of vehicles; disk brake; friction pair; self-ventilated brake disc; cooling elements; energyloading; cooling efficiency

подкатегория транспортных средств; дисково-колодочный тормоз; пара трения; самовентилируемый тормозной диск; элементы охлаждения; энергонагруженность; эффективность охлаждения

 
Description Процес тертя в металополімерних парах тертя дисково-колодкових гальм відноситься до високоенергетичних явищ. Для його реалізації необхідно підведення зовні великої кількості енергії. Трибосистема вважається електро- і термодинамічно стійкою, коли вона має мінімальний запас внутрішньої енергії. Таким чином, для забезпечення електродинамічних, і, як наслідок, термодинамічних умов працездатності трибовузла, він повинен розсіювати підведену теплову енергію так, щоб матеріали фрикційної накладки не досягали допустимої поверхневої температури. Такий термодинамічний стан і є критерієм стабілізації процесу тертя і зносу. При цьому дисипація енергії протікає через механічні, фізичні і хімічні процеси, які відбуваються в поверхневих і приповерхневих шарах металополімерних пар тертя дисково-колодкового гальма. Однак цього недостатньо і тому пари тертя дисково-колодкового гальма необхідно примусово охолоджувати зустрічними потоками повітря при русі транспортного засобу. У матеріалах статті проведена оцінка енергонавантаженості серійних і з елементами охолодження самовентильованих гальмівних дисків, що застосовуються у підкатегоріях вантажних транспортних засобів. Встановлено ефективність вимушеного повітряного охолодження пар тертя гальм транспортних засобів. У даній публікації розглянуті наступні питання стосовно досліджуваної проблеми: особливості проведення експериментальних досліджень дисково-колодкових гальм транспортних засобів; засоби для проведення експериментальних досліджень дисково-колодкових гальм; результати оцінки енергонавантаженості пар тертя дисково-колодкових гальм транспортних засобів.
The friction process in metal-polymer friction pairs of disk brakes is related to high-energy phenomena. For its implementation, it is necessary to supply a lot of energy from outside. The tribosystem is considered to be electro- and thermal-dynamically stable when it has a minimum reserve of internal energy. Thus, in order to ensure electro-dynamic and, as a consequence, thermal-dynamic conditions for the operation of the tribounit, it must dissipate the supplied thermal energy so that the materials of the friction pads do not reach the allowable surface temperature. This thermodynamic state is the criterion for stabilizing the process of friction and wear. At the same time energy dissipation proceeds through mechanical, physical and chemical processes that occur in the surface and near-surface layers of metal-polymer friction pairs of the disk brake. However, this is not enough and therefore the friction pairs of the disk brake must be cooled by counter flows of air when the vehicle is moving. In the materials of the article, the energyloading of the serial brake discs and with the cooling elements of self-ventilated brake discs used in the subcategories of trucks is estimated. The efficiency of forced air cooling of brake friction pairs of vehicles is established. In this publication, the following questions are considered: features of carrying out of experimental researches of disk brakes of vehicles; means for carrying out experimental researches of disk brakes; results of the assessment of the energyloading of friction pairs of disk brakes of vehicles.
В материалах статьи произведена оценка энергонагруженности серийных и с элементами охлаждения самовентилируемых тормозных дисков, применяемых в подкатегориях грузовых транспортных средств. Установлена эффективность вынужденного воздушного охлаждения пар трения тормозов транспортных средств.
 
Publisher Національний Авиаційний Університет
 
Contributor


 
Date 2018-07-05
 
Type
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/12881
10.18372/0370-2197.2(79).12881
 
Source Проблеми тертя та зношування; № 2(79) (2018); 28-40
Scientific-Technical Journal "Problems of Friction and Wear"; № 2(79) (2018); 28-40
Проблемы трения и изнашивания; № 2(79) (2018); 28-40
 
Language ru