Запис Детальніше

E-learning Specialists Training for IT Infrastructure of an Educational Institution Management

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/24111/
http://weinoe.us.edu.pl/nauka/serie-wydawnicze/international-journal-research-e-learning
 
Title E-learning Specialists Training for IT Infrastructure of an Educational Institution Management
Підготовка менеджерів електронного навчання до управління ІТ інфраструктурою освітнього закладу
 
Creator Morze, Nataliia
Vorotnykova, Irina
Makhachashvili, Rusudan
 
Subject Erih Plus
 
Description The article discloses the possibility of training e-learning specialists to manage the IT infrastructure of educational institutions. The contents and results of lifelong learning competencies formation and professional competencies, skills, and soft skills in the course of “Managing the IT infrastructure of an educational institutions” are studied. Content training for specialists in e-learning is defined by such topics as “ICT policy and IT infrastructure of educational institutions,” “Program and technical solutions for building IT infrastructure of educational institutions,” “Using cloud technologies for IT infrastructure of educational institutions,” and presented as an e-course that includes educational materials and competence tasks that form a competence for lifelong learning (communication in mother tongue, communication in foreign languages, knowledge of mathematics and general knowledge in the field of science and technology, skills in digital media, training for gaining knowledge, social and civic skills, proactive position and practical approach, awareness and self-expression in culture) and professional competence (in educational, technical, managerial, and project activities). The feasibility of using competency tasks to prepare specialists in e-learning is confirmed by educational achievements of 94 full-time and part-time students. What is analyzed are the students’ acquired soft skills (flexibility, teamwork, leadership, outgoingness, social skills, creativity).
У статті розкрито можливості підготовки менеджерів е-навчання для управління ІТ-інфраструктурою навчального закладу. Досліджено зміст і результати формування компетенцій навчання протягом життя і професійних компетенцій, навичок soft skills в курсі «Управління ІТ-інфраструктурою навчального закладу». Зміст підготовки менеджерів електронного навчання визначені темам «ІКТ політика та ІТ інфраструктура освітнього закладу», «Програмно-технічні рішення для побудови ІТ інфраструктури освітнього закладу», «Використання хмарних технологій для побудови ІТ-інфраструктури освітніх установ» представлений у вигляді дистанційного курсу, що містить навчальний матеріал і компетентнісного завдання, які формують компетенції для навчання протягом усього життя (спілкування на рідній мові; спілкування на Иностр нних мовами, знання математики і загальні знання в галузі науки і техніки; навички роботи з цифровими носіями, навчання заради отримання знань, соціальні і громадянські навички; ініціативність і практичність, обізнаність та самовираження в сфері культури) і професійні компетентності (в галузі педагогічної, методичної , управлінської та проектної діяльності). Доцільність використання компетентнісних завдань для підготовки менеджерів електронного навчання підтверджено результатами навчальних досягнень студентів очної та заочної форми навчання. проаналізували отримання soft skills студентами (гнучкість, робота в команді, лідерство, комунікабільність, соціальні навички, креативність).
В статье раскрыты возможности подготовки менеджеров е-обучения для управления ИТ-инфраструктурой образовательного учреждения. Исследовано содержание и результаты формирования компетенций обучения в течение жизни и профессиональных компетенций, навыков soft skills в курсе «Управление ИТ-инфраструктурой образовательного учреждения». Содержание подготовки менеджеров электронного обучения определены темам «ИКТ политика и ИТ инфраструктура образовательного учреждения», «Программно-технические решения для построения ИТ инфраструктуры образовательного учреждения», «Использование облачных технологий для построения ИТ-инфраструктуры образовательных учреждений» представлен в виде дистанционного курса, содержащий учебный материал и компетентностного задачи, которые формируют компетенции для обучения в течение всей жизни (общение на родном языке; общение на иностранных языках, знание математики и общие знания в области науки и техники; навыки работы с цифровыми носителями, обучение ради получения знаний, социальные и гражданские навыки; инициативность и практичность, осведомленность и самовыражения в сфере культуры) и профессиональные компетентности (в области педагогической, методической, управленческой и проектной деятельности). Целесообразность использования компетентностных задач для подготовки менеджеров электронного обучения подтверждено результатами учебных достижений студентов очной и заочной формы обучения. проанализировали получения soft skills студентами (гибкость, работа в команде, лидерство, комуникабильнисть, социальные навыки, креативность).
 
Publisher Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego • Katowice
 
Date 2017
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/24111/1/VorotnykovaIJREL.pdf
Morze, Nataliia та Vorotnykova, Irina та Makhachashvili, Rusudan (2017) Підготовка менеджерів електронного навчання до управління ІТ інфраструктурою освітнього закладу International Journal of Research in E-learning (3 (1)). с. 11-26. ISSN 2543-6155