Запис Детальніше

Неперервна професійна освіта у контексті теорії людського капіталу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/711142/
http://naps.gov.ua/ua/activities/publications/
 
Title Неперервна професійна освіта у контексті теорії людського капіталу
Lifelong professional education in the context of the human capital theory
 
Creator Ничкало, Нелля Григорівна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У контексті теорії людського капіталу розглядаються актуальні питання розвитку неперервної освіти, реалізації державної політики з підготовки виробничого персоналу. Проаналізовано суперечності та їх причини, запропоновано науково обґрунтовані
підходи до модернізації професійної освіти. Привернуто увагу до важливості прогнозування розвитку неперервної професійної освіти, посилення прогностичної функції наукових досліджень.
In the terms o f the theory o f human capital urgent issues o f the development of continuing professional education, state policy implementation directed to the workforce training
are considered. Contradictions and their reasons have been analyzed, scientifically grounded approaches to professional education upgrading have been suggested. A great attention is given to the importance o f prediction o f continuing professional education development, strengthening of
forecast scientific research function.
 
Publisher Видавничий дім "Сам"
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/711142/1/5.pdf
- Ничкало, Нелля Григорівна (orcid.org/0000-0002-5989-5684 <http://orcid.org/0000-0002-5989-5684>) (2017) Lifelong professional education in the context of the human capital theory Наукове забезпечення розвитку освіти в Україні: актуальні проблеми теорії і практики (до 25-річчя НАПН України). pp. 246-259.