Use of information technologies in teaching disciplines of the block of economic-mathematical modeling (econometrics) for students of the specialty “Economics”
Журнал "Новітні комп'ютерні технології"
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Use of information technologies in teaching disciplines of the block of economic-mathematical modeling (econometrics) for students of the specialty “Economics”
Використання інформаційних технологій при викладанні дисциплін блоку економіко-математичного моделювання (економетрика) для студентів спеціальності «Економіка» |
|
Creator |
Данильчук, Ганна Борисівна
|
|
Description |
The aim of the study is to identify and implement the computer training of future economists in econometrics. Objectives of the study are to substantiate the need for the use of information technology in the training of professional disciplines of the block of economic and mathematical modeling. The object of research is the process of studying bachelors and masters of economics. The subject of the study is the professional training of students of the specialty “Economics”. The paper considers the problems of econometric modeling and substantiates the efficiency of the use of information technologies in the study of econometrics. It is proposed to hold computer workshops on economics and mathematical modeling, which will give an impetus to independent scientific research. In addition, the introduction of modern information technology for such workshops corresponds to the concept of active and interactive learning. Results of the study are planned to be summarized in the recommendations on the introduction of information technology in the study of professional disciplines of the block of economic and mathematical modeling in universities in the training of specialists in the specialty “Economics”.
Метою дослідження є визначення та реалізація комп’ютерної підготовки майбутніх фахівців-економістів з економетрики. Задачами дослідження є обґрунтування необхідності використання інформаційних технологій при навчанні професійних дисциплін блоку економіко-математичного моделювання. Об’єктом дослідження є процес навчання бакалаврів та магістрів економіки. Предметом дослідження є професійне навчання студентів спеціальності «Економіка». У роботі розглянуто проблеми економетричного моделювання та обґрунтовано ефективність використання інформаційних технологій при вивченні економетрики. Пропонується проведення комп’ютерних практикумів з економіко-математичного моделювання, що дасть поштовх до самостійного наукового дослідження. Крім того, впровадження сучасних інформаційних технологій для проведення таких практикумів відповідає концепції активного та інтерактивного навчання. Результати дослідження планується узагальнити в рекомендаціях щодо впровадження інформаційних технологій при вивченні професійних дисциплін блоку економіко-математичного моделювання у ЗВО при підготовці фахівців зі спеціальності «Економіка». |
|
Publisher |
State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
|
|
Date |
2018-05-14
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/820
|
|
Source |
New computer technology; Vol 16 (2018); 79-83
Новітні комп'ютерні технології; Том 16 (2018); 79-83 Новые компьютерные технологии; Том 16 (2018); 79-83 2309-1460 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/820/850
|
|