Запис Детальніше

Creative education is a requirement of time

Журнал "Новітні комп'ютерні технології"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Creative education is a requirement of time
Креативна освіта – вимога часу
 
Creator Сологуб, Анатолій Іванович
 
Description The aim of the study is to define methods, forms and techniques of creative education of high school students. The objectives of the study is to determine the essence of creative education, the theoretical novelty and practical value. The object of the study is educational process in lyceums of natural-scientific profile; the subject of the study is psychological and pedagogical conditions of education, upbringing and creative development of high school students. The following research methods were used: pedagogical experiment, analysis and generalization of advanced pedagogical experience. The article substantiates the theory, technology and technique of creative education. The main idea is to involve high school students in research, innovation and innovative activity, and to teach teachers to scientific and methodological work. The results of the study are the testing of implementation technologies in school of Ukraine and the identification of significant changes in the development of creativity of high school students and improving the quality of creative education.
Мета дослідження – визначити методи, форми та прийоми креативної освіти старшокласників. Задачами дослідження є визначення сутності креативної освіти, її теоретичної новизни та практичного значення. Обʼєкт дослідження – освітній процес у ліцеях природничо-наукового профілю; предмет – психолого-педагогічні умови навчання, виховання та креативного розвитку старшокласників. В ході дослідження використовувались такі методи дослідження: педагогічний експеримент, аналіз та узагальнення передового педагогічного досвіду. В статті обґрунтована теорія, технологія та техніка креативної освіти. Основна ідея – залучення старшокласників до дослідницько-винахідницько-раціоналізаторської діяльності, а вчителя – до науково-методичної роботи. Результатами даного дослідження є апробація технологій креативної освіти у середніх навчальних закладах України і виявлення суттєвих змін у розвитку креативності старшокласників та підвищенні якості креативної освіти.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Date 2018-05-14
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/822
 
Source New computer technology; Vol 16 (2018); 94-98
Новітні комп'ютерні технології; Том 16 (2018); 94-98
Новые компьютерные технологии; Том 16 (2018); 94-98
2309-1460
 
Language ukr
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/822/852