Aspects of creative-improving primary education
Журнал "Новітні комп'ютерні технології"
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Aspects of creative-improving primary education
Аспекти креативно-оздоровчої початкової освіти |
|
Creator |
Носко, Юлія Миколаївна
Швець, Олена Миколаївна |
|
Description |
The purpose of the study is to design and research creative and educational space for elementary education. The objectives of the study are – to carry out a theoretical analysis of scientific research on philosophical, psychological and pedagogical problems of modern education in elementary school and to determine its principal features; development of pedagogical initial creative and recreational activity of pupils of junior school age; to experiment experimentally with the effectiveness of the pedagogical system of professional activity of elementary school students and their compliance with the criteria defined in the basic documents on education; to introduce the technology of creative and health education in the practice of educational activity of the initial degree of the native high school; apply modern information and communication technologies in educational activities without harming the health of all participants. The object of the study is a modernized educational process in elementary school, taking into account modern information technology, which can be conventionally called a creative and health-improving, and the subject is the conditions and role of the teacher in creating a developing educational informational process for the extracurricular activities of elementary school students that contribute to their formation as creative and physically and healthy individuals. In order to evaluate the effectiveness of this program, a pedagogical experiment is planned. The results of the study are planned to be generalized for introduction into the practice of primary school work.
Метою дослідження є проектування та дослідження креативно-оздоровчого освітнього простору початкової освіти. Завдання дослідження: здійснити теоретичний аналіз наукових досліджень з філософських, психологічних та педагогічних проблем сучасного навчання в початковій школі та визначити його принципові особливості; розробки педагогічної початкової креативно-оздоровчої діяльності учнів молодшого шкільного віку; експериментально перевірити ефективність педагогічної системи урочної діяльності учнів початкової школи та її відповідність критеріям, визначеним в основних документах про освіту; теоретично обґрунтувати педагогічну технологію креативно-оздоровчої початкової освіти; впровадити технологію креативно-оздоровчої освіти в практику освітньої діяльності початкового ступеня вітчизняної середньої школи; застосовувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології в освітній діяльності без шкоди для здоров’я всіх учасників. Об’єкт дослідження – креативно-оздоровчий модернізований освітній процес у початковій школі з врахуванням сучасних інформаційних технологій; предмет – умови та роль вчителя у створенні розвивального освітнього інформаційного процесу урочної, позаурочної діяльності учнів початкової школи, що сприяють їх формуванню як креативних, фізично здорових особистостей. З метою оцінки ефективності даного проекту заплановано проведення педагогічного експерименту. Результати дослідження планується узагальнити для впровадження в практику роботи початкової школи. |
|
Publisher |
State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
|
|
Date |
2018-05-14
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/823
|
|
Source |
New computer technology; Vol 16 (2018); 99-104
Новітні комп'ютерні технології; Том 16 (2018); 99-104 Новые компьютерные технологии; Том 16 (2018); 99-104 2309-1460 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/823/853
|
|