Development of mobile intellectual interactive Reactive Learning System for training and on-line testing of knowledge
Журнал "Новітні комп'ютерні технології"
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Development of mobile intellectual interactive Reactive Learning System for training and on-line testing of knowledge
Разработка мобильной интеллектуальной интерактивной Reactive Learning System для обучения и оперативного тестирования знаний |
|
Creator |
Косолапов, Анатолий Аркадьевич
|
|
Description |
The aim of the study is to design and implement an interactive intellectual system of conduct training with the on-line control and evaluation in real time of students’ knowledge. The objectives of the study are the analysis of known approaches to organizing conduct training for mobile groups of students with variable lecture courses, the development of a Reactive Learning System (RLS), its general functioning algorithm, hardware requirements, RLS software, and the construction of a smart structure of readable courses and test suites, selection of programming technologies for the client-server architecture system, development of system interfaces and experimental verification of the effectiveness of the proposed approach to realization RLS. The object of the study is the process of conducting training session for masters of the specialties «Computer Engineering» and «Cyber Safety» in the discipline «Artificial Intelligence Systems» at the Computers Department of the Dnipropetrovsk National University of Railway Transport named after academician V. Lazaryan. The subject of the study is the use of integrated mobile ICT systems, including smart phones, tablets and laptops, for learning and testing the learning outcomes of learning materials. The work analyzes the approaches to conducting training, focused both on the audience and on the remote communication of the teacher and students. Questions of an individual on training session, on modules, a semester estimation of a students rating with archiving of their activity on training sessions are considered. To estimate efficiency of use created RLS in university on chair the Computers is planned carrying out of pedagogical experiment. The results of the study are planned to be generalized to form recommendations for eliminating problem areas and expanding the application of RLS in the University for a Number of disciplines.
Целью исследования является проектирование и реализация интерактивной интеллектуальной системы проведения занятий с оперативным контролем и оцениванием полученных студентами знаний в реальном времени. Задачи исследования – анализ известных подходов к организации проведения занятий для мобильных групп студентов с вариативными лекционными курсами, разработка архитектуры системы Reactive Learning System (RLS), её общего алгоритма функционирования, требований к техническим средствам, программному обеспечению RLS и построению смарт-структуры читаемых курсов и наборов тестов, выбор технологий программирования системы клиент-серверной архитектуры, разработка интерфейсов системы и экспериментальная проверка эффективности предложенного подхода к реализации RLS. Объектом исследования является процесс проведения лекций для магистров специальностей «Компьютерная инженерия» и «Кибербезопасность» по дисциплине «Системы искусственного интеллекта» на кафедре ЭВМ Днепропетровского национального университета железнодорожного транспорта им. акад. В. Лазаряна. Предметом исследования является использование интегрированных мобильных систем ИКТ, включающих смартфоны, планшеты и ноутбуки, для обучения и тестирования результатов усвоения учебных материалов. В работе выполнен анализ подходов к проведению занятий, ориентированных как на аудиторное, так и на дистанционное коммуницирование преподавателя и студентов. Рассмотрены вопросы индивидуальной работы по занятиям, по модулям, семестровой оценки рейтинга студентов с архивацией их активности на занятиях. Для оценки эффективности использования создаваемой RLS в университете на кафедре ЭВМ запланировано проведение педагогического эксперимента. Результаты исследования планируется обобщить для формирования рекомендаций по устранению проблемных мест и расширению применения RLS в университете для ряда дисциплин. |
|
Publisher |
State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
|
|
Date |
2018-05-14
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/826
|
|
Source |
New computer technology; Vol 16 (2018); 122-126
Новітні комп'ютерні технології; Том 16 (2018); 122-126 Новые компьютерные технологии; Том 16 (2018); 122-126 2309-1460 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/826/856
|
|