Запис Детальніше

The Moodle system as a training tool for specialists of socionomic professions

Журнал "Новітні комп'ютерні технології"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title The Moodle system as a training tool for specialists of socionomic professions
Система Moodle як засіб підготовки фахівців соціономічних професій
 
Creator Лов’янова, Ірина Василівна
Армаш, Тетяна Сергіївна
Бобилєв, Дмитро Євгенович
Краснощок, Андрій Валерійович
 
Description The purpose of the study is to design a Moodle-based virtual learning environment as a training tool for specialists of socionomic professions. The research tasks of the study are to analyze the possibilities of the virtual learning environment in creating appropriate conditions for the formation of professional competences of future teachers of mathematics, computer science teachers and future lawyers. The object of the study is the formation of professional competence of future specialists of socionomic professions. The subject of the study is the use of the Moodle system in the process of forming the socio-technological competence of future specialists of socionomic professions. The article presents generalization and systematization of research on the problem of using the Moodle system in the educational activity of the university and experimental introduction of distance learning by means of Moodle was carried out. It is planned to conduct a pedagogical experiment, in order to assess the effectiveness of Moodle system as a means in training specialists of socionomic professions. The results of the study are planned to generalize recommendations concerning on the use of Moodle system as a means in training specialists of socionomic professions.
Метою дослідження є проектування Moodle-орієнтованого віртуального навчального середовища як засобу підготовки фахівців соціономічних професій. Задачами дослідження є аналіз можливостей віртуального навчального середовища у створенні умов формування фахових компетентностей майбутніх учителів математики, інформатики та майбутніх юристів. Об’єктом дослідження є процес формування фахових компетентностей майбутніх фахівців соціономічних професій. Предметом дослідження є використання системи Moodle в процесі формування соціально-технологічної компетентності майбутніх фахівців соціономічних професій. У роботі проведено аналіз, узагальнення та систематизацію досліджень з проблеми використання системи Moodle у навчальній діяльності ЗВО, виконано експериментальне впровадження курсів дистанційного навчання системою Moodle. Для оцінки ефективності використання віртуального навчального середовища Moodle як засобу підготовки фахівців соціономічних професій заплановано проведення педагогічного експерименту. Результати дослідження планується узагальнити в рекомендації щодо використання системи Moodle як засобу підготовки фахівців соціономічних професій.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Date 2018-05-14
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/837
 
Source New computer technology; Vol 16 (2018); 194-204
Новітні комп'ютерні технології; Том 16 (2018); 194-204
Новые компьютерные технологии; Том 16 (2018); 194-204
2309-1460
 
Language ukr
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/837/867