Implementation of STEM-education elements in mathematics lessons with the aim of realization of cross-cutting curriculum lines
Журнал "Новітні комп'ютерні технології"
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Implementation of STEM-education elements in mathematics lessons with the aim of realization of cross-cutting curriculum lines
Упровадження елементів STEM-освіти на уроках математики з метою реалізації наскрізних ліній навчальної програми |
|
Creator |
Придача, Тетяна Василівна
|
|
Description |
The purpose of the study is to create methodic of implementation of elements of STEM education at mathematics lessons in order to realize cross-cutting curriculum lines. The aims of the study are to analyze existing possibilities and ways of introducing of STEM-education elements at mathematics lessons and their application in order to realize the cross-cutting lines of curriculum. The object of the research is the process of students’ teaching mathematics in secondary school. The subject of the study is the introduction of elements of STEM education at mathematics lessons. The main ways are analyzed in this research and examples of integrated lessons’ themes, tasks of practical content, methodological recommendations for realization of cross-cutting curriculum lines are given. They are “Ecological safety and sustainable development”, “Civic responsibility”, “Health and safety”, “Entrepreneurship and financial literacy”. The results of the study showed that the introduction of STEM-education elements at mathematics classes will help in students’ preparation for real life, will help in competencies’ development that will solve real practical needs and this will meet demands and requirements of modern education.
Метою дослідження є розробка методики впровадження елементів STEM-освіти на уроках математики з метою реалізації наскрізних ліній навчальної програми. Задачами дослідження є аналіз існуючих можливостей та шляхів впровадження елементів STEM-освіти на уроках математики, їх застосування з метою реалізації наскрізних ліній навчальної програми. Об’єктом дослідження є процес навчання математики учнів основної школи. Предметом дослідження є впровадження елементів STEM-освіти на уроках математики. У дослідженні проаналізовано основні шляхи та наведено приклади тем інтегрованих уроків, задач практичного змісту, наведені методичні рекомендації для реалізації наскрізних ліній навчальної програми, а саме: «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність». Результати дослідження показали, що впровадження елементів STEM-освіти на уроках математики сприятиме підготовці учнів до реального життя, формуванню компетентностей, які дозволять розв’язувати реальні практичні потреби, а це відповідає запитам та вимогам сучасної освіти. |
|
Publisher |
State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
|
|
Date |
2018-05-14
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/842
|
|
Source |
New computer technology; Vol 16 (2018); 226-234
Новітні комп'ютерні технології; Том 16 (2018); 226-234 Новые компьютерные технологии; Том 16 (2018); 226-234 2309-1460 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/842/872
|
|