Запис Детальніше

Problems system design for the design thinking development of secondary and high school pupils at the robotics classes

Журнал "Новітні комп'ютерні технології"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Problems system design for the design thinking development of secondary and high school pupils at the robotics classes
Розробка системи задач для розвитку конструкторського мислення учнів середньої та старшої школи на заняттях з робототехніки
 
Creator Хараджян, Наталя Анатоліївна
Пихтіна, Інна Олександрівна
 
Description The goal of research is the design of a problems system that promotes the design thinking development of secondary and high school pupils at the robotics classes. Objectives of the research: to consider how the introduction of robotics in the context of STEM-education will affect the development of design thinking in the pupils of secondary and high school. The object of research is the design thinking of pupils. The subject of research is the development of design thinking in pupils of the secondary and high school at the robotics classes. The results of the research is a problems system design for the design thinking development of secondary and high school pupils at the robotics classes. Conclusion: the educational potential of robotics as a direction of STEM education is extremely high, as a significant part of STEM competencies can be obtained using robotics.
Метою дослідження є створення системи задач, що сприяють розвитку конструкторського мислення учнів на заняттях з робототехніки у середній та старшій школі. Задачі дослідження: розглянути, як впровадження робототехніки в контексті STEM-освіти впливає на розвиток конструкторського мислення учнів середньої та старшої школи. Об’єктом дослідження є конструкторське мислення учнів. Предметом дослідження є розвиток конструкторського мислення в учнів старшої та середньої школи на заняттях з робототехніки. Результатом дослідження є створення системи задач, спрямованих на розвиток конструкторського мислення учнів середньої та старшої школи на заняттях з робототехніки. Висновок: освітній потенціал робототехніки як напрямку STEM-освіти надзвичайно високий, оскільки значну частину STEM-компетентностей можна набути за допомогою робототехніки.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Date 2018-05-14
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/843
 
Source New computer technology; Vol 16 (2018); 235-239
Новітні комп'ютерні технології; Том 16 (2018); 235-239
Новые компьютерные технологии; Том 16 (2018); 235-239
2309-1460
 
Language ukr
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/843/873