Some aspects of learning the game programming for future software engineers
Журнал "Новітні комп'ютерні технології"
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Some aspects of learning the game programming for future software engineers
Деякі аспекти навчання програмування ігор майбутніх інженерів-програмістів |
|
Creator |
Ракович, Володимир Анатолійович
|
|
Description |
The aim of the study is to review the problem of learning the game programming for future software engineers. The objectives of the study are highlighting the feasibility issues of learning the game programming for students of IT specialties and an overview of algorithms and tools for game development. The object of the study is the learning process of the game programming for future software engineers. The subject of the study is theoretical and methodical approaches to teaching game programming for future software engineers. In the study the analysis, generalization and systematization of research on the problem in learning the game programming for future software engineers is conducted. The results of the study is planned to summarize the experience of game programming in order to formulate recommendations for learning the game programming for future software engineers in universities.
Метою дослідження є огляд проблеми навчання програмування ігор майбутніх інженерів-програмістів. Задачами дослідження є висвітлення питань доцільності навчання ігрового програмування студентів ІТ-спеціальностей, огляд алгоритмів та інструментальних засобів для розробки ігор. Об’єктом дослідження є процес навчання програмування ігор майбутніх інженерів-програмістів. Предметом дослідження є теоретико-методичні підходи до викладання програмування ігор майбутнім інженерам-програмістам. У статті проведено аналіз, узагальнення та систематизацію досліджень з проблеми навчання програмування ігор майбутніх інженерів-програмістів; розглянуто відомі і специфічні алгоритми з програмування ігор та обґрунтовано відбір інструментальних засобів розробки ігор. У результаті дослідження планується узагальнити досвід ігрового програмування для формування рекомендацій щодо навчання програмування ігор майбутніх інженерів-програмістів у закладах вищої освіти. |
|
Publisher |
State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
|
|
Date |
2018-05-14
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/846
|
|
Source |
New computer technology; Vol 16 (2018); 249-254
Новітні комп'ютерні технології; Том 16 (2018); 249-254 Новые компьютерные технологии; Том 16 (2018); 249-254 2309-1460 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/846/876
|
|