Запис Детальніше

Computer Mathematics Systems as a visualization tool in the course of vector analysis studying

Журнал "Новітні комп'ютерні технології"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Computer Mathematics Systems as a visualization tool in the course of vector analysis studying
Системи комп’ютерної математики як засіб візуалізації при вивченні векторного аналізу
 
Creator Віхрова, Олена Вікторівна
Слюсаренко, Микола Анатолійович
Зінонос, Наталя Олексіївна
 
Description Computer mathematics system (CMS) “Mathematica” makes realistic for students and educators to create rich open-ended interactive educational content. The purpose of the study is to the disclosure of the possibilities of using CMS Mathematica and the feasibility of its use in the course of vector analysis studying. Objectives of the study: to substantiate the methodical features of the use of computer mathematics systems as a means of visualization of scalar and vector fields in the course of vector analysis studying. Object of research: the teaching process to study vector analysis of “Physics” specialty students. Subject of research: CMS Mathematica as a means of visualization of educational material in the course of vector analysis studying. Methods of research: analysis of scientific and methodological literature, scientific publications devoted to CMS. The results of the study: the validity of the use of Mathematica CMS in the course of vector analysis studying was substantiated. Main conclusions and recommendations: using CMS Mathematica as an auxiliary tool for visualizing study material, allows you to improve the quality of its mastering in the course of vector analysis studying.
Мета дослідження: розкриття можливостей застосування системи комп’ютерної математики (СКМ) Mathematica та доцільності її використання при вивченні векторного аналізу. Завдання дослідження: обґрунтувати методичні особливості використання систем комп’ютерної математики як засобу візуалізації скалярних та векторних полів при вивченні курсу векторного аналізу. Об’єкт дослідження: процес навчання векторного аналізу студентів спеціальності «Фізика». Предмет дослідження: СКМ Mathematica як засіб візуалізації навчального матеріалу при вивченні векторного аналізу. Методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури, наукових публікацій, присвячених СКМ. Результати дослідження: обґрунтовано доцільність використання СКМ Mathematica при вивченні векторного аналізу. Основні висновки і рекомендації: використання СКМ Mathematica як допоміжного інструменту при вивченні векторного аналізу для візуалізації навчального матеріалу дозволяє покращити якість його засвоєння.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Date 2018-05-14
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/848
 
Source New computer technology; Vol 16 (2018); 261-268
Новітні комп'ютерні технології; Том 16 (2018); 261-268
Новые компьютерные технологии; Том 16 (2018); 261-268
2309-1460
 
Language ukr
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/848/878