Запис Детальніше

Концепція розвитку системи маркетингу як чинника формування інвестиційної привабливості аграрного сектора

CUNTUR

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Концепція розвитку системи маркетингу як чинника формування інвестиційної привабливості аграрного сектора
Концепция развития системы маркетинга как фактора формирования инвестиционной привлекательности аграрного сектора
Concept of marketing system as a factor of formationof agricultural sector investment attraction
 
Creator Безп’ята, Ірина Володимирівна
Беспятая, Ирина Владимировна
Bezpyata, Irina
 
Subject аграрний сектор економіки
система маркетингу
обсяги реалізації сільськогосподарської продукції
ціна реалізації
SWOT-аналіз
аграрный сектор экономики
система маркетинга
объемы реализации сельскохозяйственной продукции
цена реализации
SWOT-анализ
agrarian sector
marketing system
sales of agricultural products
selling price
SWOT-analysis
 
Description У статті зазначено, що ефективний маркетинг є засобом перспективного розвитку сільськогосподарського товаровиробника, а забезпечення вищого рівня конкурентоспроможності продукції можливе лише за умови використання всіх елементів комплексу маркетингу. Під час дослідження було проаналізовано динаміку обсягів реалізації сільськогосподарської продукції за всіма напрямами по Україні, структуру реалізації сільськогосподарської продукції, а також середні ціни реалізації сільськогосподарської продукції в розрізі видів товаровиробників. Проведений SWOT-аналіз основних сільськогосподарських товаровиробників дав можливість з’ясувати ряд об’єктивних ісуб’єктивних причин та факторів, що можуть вплинути на розвиток маркетингових стратегій у сільському господарстві.
В статье указано, что эффективный маркетинг
является средством перспективного развития сельскохозяйственного
товаропроизводителя, а обеспечение высокого уровня
конкурентоспособности продукции возможно только при условии
использования всех элементов комплекса маркетинга. В ходе исследования
была проанализирована динамика объемов реализации
сельскохозяйственной продукции по всем направлениям по Украине,
структура реализации сельскохозяйственной продукции, а также средние
цены реализации сельскохозяйственной продукции в разрезе видов
товаропроизводителей. Проведенный SWOT-анализ основных
сельскохозяйственных товаропроизводителей дал возможность выяснить
ряд объективных и субъективных причин и факторов, которые могут повлиять на развитие маркетинговых стратегий в сельском хозяйстве.
The article indicated that
effective marketing is a means of perspective development of agricultural
producers and provide a higher level of competitiveness of products is possible
only if the use of all elements of the marketing mix. The agricultural sector of
the country marketing system includes two main activities. The first - connected
with the processing and transfer of raw materials and finished goods as they
move from producer to consumer, the second - is based on a process of
exchange and pricing in the market system. The foundation of these activities is
market analysis, assessment of the situation of agricultural production and prices
at competitors and most profitable ways to transport and channel sales,
advertising, and more.
During the study analyzed the dynamics of sales of agricultural products
in all areas in Ukraine, the structure of agricultural production and average
prices of agricultural products in the types of producers. SWOT-analysis
conducted by major agricultural producers given the opportunity to clarify a
number of objective and subjective reasons and factors that may affect the
development of marketing strategies in agriculture.
The article stated that the concept of marketing system is based on the fact
that in the process of production and economic and market activity is a balance
of interests of agricultural producers, consumers, society and the environment.
Investment attractiveness through marketing activities formed by the combined
effects of factors, the main ones are: firstly, guaranteeing income and profits
while minimizing market risk, which is achieved through the implementation of
agricultural production and the sale of products in accordance with the revealed
and the prevailing market requirements; Secondly, the latest research of
products as an investment resource that occurs during the planning and conduct
market research regarding customers, competitors, the environment and market
conditions; Third, the use of innovative tools as the investment component in the
implementation of all marketing mix that includes commodity, the price, a
distribution and communication policy of the relevant market; fourthly,
involvement in the field of agricultural production and economic and market of
diverse professionals qualification training to be evaluated as pre-made
investment support agriculture.
 
Date 2018-03-01T09:07:41Z
2018-03-01T09:07:41Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Безп’ята І. В. Концепція розвитку системи маркетингу як чинника формування інвестиційної привабливості аграрного сектора / І. В. Безп’ята // Вісник Харківського національного аграрного університету. Серія «Економічні науки». – 2016. – № 1. – С. 372–386.
http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/2745
 
Language other
 
Format application/pdf